Zoulakis med a-kontrakt!

Alexander Zoulakis løftes opp på a-laget og blir spiller nummer 10 i a-troppen med fortid i vår egen juniortropp!

Sentral i kvaliken mot Sandefjord
Alexander Zoulakis (20) kommer fra Lisleby og har spilt flere sesonger i FFK sine yngre lag. Teknikeren med den gode venstrefoten var sentral for rekruttene i 2019 når de rykket opp til 3. divisjon. 4 mål ble det i fjorårssesongen, blant annet en perle i første kvalifiseringskamp borte mot Sandefjord.
Totalt har han allerede notert seg for 53 kamper og 14 mål for FFK2, nå er Alexander klar for en sin første sesong på a-laget og gleder seg!

- Veldig spennende og noe jeg har jobbet for i 5 år i FFK. Jeg er klar for å ta nye steg og jobbe meg inn mot målet mitt om å spille for FFK på Stadion! Forteller Alexander.

Kan få sjansen på flere posisjoner
Alexander er i utgangspunktet sentral midtbanespiller, men med et godt fotballhode og en presis venstrefot kan unggutten også få muligheter på venstrebacken i 2020. Ludvig Begby er eneste rene venstreback i troppen og fortsatt utenfor spill i sin opptrening, derfor kan det åpne seg en mulighet for Zoulakis til å vise seg frem på nettopp denne posisjonen.

Alexander blir den 10. spilleren i FFK troppen som er oppfostret gjennom egen utviklingsavdeling, det gleder Per-Mathias Høgmo.

- Alex har vist god framgang på treninger. Han jobber målbevisst og har satt seg tydelige mål på hva han ønsker å prioritere i treningshverdagen. Det skal bli interessant å følge han som en del av A-troppen. Han er flere av våre yngre spillere som vil opp og fram! Forteller Per-Mathias Høgmo.

Alexander har trent med a-laget i hele januar og er med når laget spiller første treningskamp kommende helg mot KFUM.