Marcus Wenneberg - Signering

Wenneberg inn i a-troppen

Marcus Wenneberg (19) har trent med a-laget hele vinteren og vært på banen i alle treningskampene, nå er torpingen klar for OBOS-ligaen 2022!

Torp-Sarpsborg-Kråkerøy-FFK
Marcus Wenneberg spilte ungdomsfotballen sin på Torp, på samme lag som Oscar Jansson. I 2017 og 2018 sparket han ball lenger opp i elva, men fra 2019 var han tilbake i Fredrikstad og spilte for Kråkerøy i 3. divisjon. Før sesongen 2020 var han for første gang klar for FFK, den gangen på G19. Etter en god sesong i fjor med spill for G19 og rekrutt, fikk det tidligere brytetalentet muligheten til å være med a-laget gjennom vinteren med mål om a-lagskontrakt. Nå er det på tide for unggutten å sette seg nye mål, for Marcus er klar for spill i OBOS-ligaen denne sesongen.

- Det å bli en del av a-laget til FFK er noe jeg har ønsket siden jeg var en liten gutt. Å få muligheten til å bli en del av denne herlige gjengen gleder jeg meg utrolig mye til! Jeg tror hverdagene kommer til å bli lærerike og morsomme fremover. Forteller Marcus Wenneberg.

KJØP SESONGKORT FOR 2022!

En potensiell «late bloomer»
Wenneberg satt 5 baller i nettet på under 800 minutter med 3. divisjonsfotball i fjor og 13 baller i nettet på 15 kamper for G19. På treninger med a-laget gjennom vinteren har spissen også vist at han vet hvor målet står, og med en stor arbeidsinnsats og dedikasjon øyner FFK en potensiell «late bloomer» i Wenneberg.

- Marcus har vist at han evner å ta ny læring raskt og med det råmateriale han besitter i fysikken sin, så er han en vi gleder oss til å jobbe videre med. Han legger aldri noe mindre enn 100% i potten og jakter hele tiden på hvordan han skal bli bedre. Det blir spennende å følge utviklingen hans fremover. Forteller Joacim Heier.

Lokal spiller nummer 8 i troppen
Hovedtrener på rekruttlaget, Magnus Meling, er også toppspillerutvikler i FFK og får mye av ansvaret med å sørge for en best mulig tilrettelagt hverdag for unggutten. Han har tro på at Wenneberg kan fortsette utviklingen sin gjennom 2022, og ser positivt på at nok en spiller fra egne rekker tar en plass i a-troppen. Wenneberg er spiller nummer 8 i årets a-tropp med røtter i egen Utviklingsavdeling.

- At nok en spiller fra Utviklingsavdelingen får a-kontrakt er igjen en bekreftelse på at FFK mener alvor når det gjelder å satse på egenproduserte spillere. I a-troppen er det alltid holdt av noen plasser til lokale spillere. Det kommer klubben til å høste frukter av i framtiden. Marcus er en spiller som har potensiale til å etablere seg på a-laget. Han er ivrig etter å lære og har en råskap i spillet sitt. Jeg tror at hans allsidige idrettsbakgrunn vil hjelpe han til å ta nye steg i år. Det blir interessant å se hvordan kan kommer til å videreutvikle råskapen og det spennende avslutningsrepertoaret sitt. Det er nå den tøffe jobben starter for Marcus og vi skal være med han på veien. Vil også gi kred til trenerne i Utviklingsavdelingen, Kråkerøy og Torp som har vært med å gjøre det mulig at Marcus i dag skriver under sin første a-kontrakt for FFK. Forteller Magnus Meling.

Marcus Wenneberg har fått tildelt drakt nummer 16 og har signert en avtale ut 2022.