Værste forlenger og styrker samarbeidet

Siden 2019 har Værste AS vært FFK sin Generalpartner, det er de også i 2022!

Utvikler Fredrikstad
Værste AS eier, utvikler og forvalter 650 mål av det gamle industriområdet som tidligere huset Fredrikstad Mekaniske Verksted, med formål om å bygge en attraktiv destinasjon og bidra proaktivt og positivt til byutviklingen i Fredrikstad. Siden Fredrikstad Stadion åpnet i 2007 har utviklingen på FMV sine tidligere områder vært formidabel, allikevel så har man kun så vidt begynt. I årene som kommer skal det bygges og utvikles for milliarder, i det som blir et av Østlandets flotteste og mest moderne byområder for både bolig, næring og rekreasjon.

Værste og FFK
Værste og FFK har et langt og tett samarbeid. I dag Værste har vært partner i FFK i over 20 år og siden 2019 har de vært klubbens Generalpartner. I tillegg til dette eier Værste kontorlokalene som FFK sin administrasjon befinner seg i, og de eier Fredrikstad Stadion Event som står for VIP-arrangementene på alle FFK sine kamper og mange andre arrangement.

- FFK betyr mye for den positive utviklingen og interessen for Fredrikstad. FFK fortsetter sine gode fremganger hva gjelder klubbdrift/økonomi, omdømme og sportslig utvikling, og vi i Værste vil gjerne være med å løfte FFK videre, sier adm. direktør Trond Delbekk i Værste.

Daglig leder Joacim Heier er veldig glad for at Værste forlenger Generalpartner-avtalen og ser frem til nye år med tett samarbeid.

- Samarbeidet vårt med Værste går langt utenfor det formelle rammeverket i avtalen. Å ha en generalpartner som har et stort hjerte for klubben og bidrar der de kan er vi veldig glade for. Selv om vi tilhører to helt ulike bransjer, så er det store overordnede formålet til Værste og FFK nesten helt likt; Vi er til for Fredrikstad. Det gir et veldig godt utgangspunkt og vi ser frem til mange nye år med tett samarbeid. Forteller Joacim Heier.

Ny kommersiell strategi
Gjennom 2021 har FFK, ledet av Espen Østerhaug, satt en ny kommersiell strategi. Formålet har vært å bygge en struktur for markedsarbeidet i klubben som gir bedre mulighet til å realisere klubbens markedsverdi. Østerhaug er glad for å se at partnerne til klubben responderer positivt på omstruktureringen.

- Vi så et klart behov for å strukturere om dersom vi skulle hente ut potensialet i varemerket vårt. FFK har en objektiv markedsverdi på Eliteserie-nivå, men markedsinntektene er på nedre OBOS-liga nivå. Vi var spente på mottakelsen vi skulle få, men vi har så langt bare fått gode tilbakemeldinger på de nye konseptene. Det gleder oss! Forteller Espen Østerhaug, som er på plass på FFK-kontoret for fullt på nyåret.

Denne vil du se om og om igjen...

Produksjon: FFK/Lemos Media