Unggutta stod av presset og tok alle poengene!

Skeid var best, men unggutta til FFK dro det i land!

Det var duket for et spennende oppgjør mellom to tradisjonsrike klubber i Norsk fotball lørdag ettermiddag, det ble en rysare av en fotballkamp hvor det aller meste var på menyen!

Åpent og underholdende
Gjestene gikk rett i angrep på Stadion og skapte en ok sjanse allerede etter få minutter, men avslutningen fra skrått hold gikk like utenfor. Skeid fikk også den neste sjansen når Buduson kom alene med Jenssen, men den duellen vant burvokteren.
Så fikk FFK straffe etter at Kjelsrud gikk i bakken, en straffe som skulle vært frispark ettersom duellen skjedde på utsiden av feltet. Kapteinen gikk frem selv, men keeper reddet det ikke altfor gode forsøket, greit nok med tanke på dommeravgjørelsen.

Philip Aukland fikk til en brukbar heading på et godt frispark fra Drage noen minutter senere, men også denne gangen var det keeper som kom seirende ut. Skeid hadde to farlige forsøk fra distanse som gikk gjennom feltet og tok i en spiller, en gang vår egen og en gang fra Skeid, heldigvis for FFK gikk ingen av de innenfor stengene. Etter 25 minutter var det klart for ny straffe da Åsheim ble felt, denne gangen var det Riki Alba som fikk muligheten og han satt den sikkert opp i nettaket til 1-0 for FFK.

Etter 38 minutter måtte Mads Nielsen gi seg for dagen etter å ha slitt med å få i seg mat i flere dager gikk den store dansken tom for krefter. Inn kom 17 år gamle Oscar Jansson.
1-0 holdt seg til pause etter en underholdende og innholdsrik omgang.

Unggutta dro det i land
I pausen kom nok et bytte da Josef Baccay måtte gi seg med en kjenning i låret, inn kom Tomas Lopez Borgersen og dermed var midtforsvaret 18 år i snitt!

Andre omgang var i stor grad Skeid sin. Bortelaget skapte flere gode sjanser og spilte meget bra mot et FFK som slet med å få tak i kampen. Utover i omgangen måtte også Jakob Lindström gi seg med en fortsatt vond nakke, inn kom enda en FFK-unggutt i Alexander Zoulakis. Riki Alba måtte også av banen etter en tøff takling fra Skeid sin høyreback Daniel Braaten. Skeid fikk en fortjent utligning etter 65 minutter da tidligere FFK-spiller Johnny Buduson steg til være i feltet og stanget inn 1-1.

Etter dette jevnet kampen seg noe ut og etter 82 minutter fikk FFK corner. Drage svingte inn et godt innlegg som Nicolay Solberg stanget inn til 2-1! Da klarte de 200 tilskuerne på Stadion å få det til å føles som 5000!

De siste minuttene ble nervepirrende og Skeid trykket på. Den største sjansen kom da et mislykket innlegg gikk over dagens bestemann, Håvar Jenssen, og i stolpen, returen smalt Skeid i den andre stolpen! På overtid ble Daniel Braaten utvist etter å ha fått sitt andre gule kort, og etter å ha stått av de siste 2-3 minuttene av totalt 8(!) overtidsminutter, så kunne FFK slippe jubelen løs for en særdeles spesiell seier, slike FFK sjeldent har vært med på de siste årene!

Kjelsås neste!
Om en uke på samme sted til samme tid kommer det enda en opprykkskandidat til Fredrikstad, Kjelsås er motstander lørdag 8. august klokka 16:00 på Stadion!

Det blir trukket 200 tilskuere blant våre sesongkortholdere mandag ettermiddag. De som blir trukket ut mottar sms.