Torgeir Helgen inn i FFK sitt trenerteam

Torgeir Helgen kommer fra Grorud og tar plass i Mikkjal Thomassen sitt trenerteam fra og med januar!

Annonse:

Faglig sterk

Torgeir Helgen har vært en sentral person i Grorud sin imponerende utvikling de siste årene. Med svært begrensede midler har bydelsklubben i Oslo bygd et kompetansemiljø som tok Grorud hele veien til OBOS-ligaen, og ikke minst leverte en drøss med unge spillere til toppfotballen. En av de faglige sterke personene i det prosjektet har vært Torgeir Helgen, som nå er klar for å ta fatt i plankebyen.

«Jeg husker godt fra oppveksten at faren min sa det var bra for norsk fotball at Fredrikstad kjempet i toppen på grunn av engasjementet som er i byen. Å få muligheten til å oppleve lidenskapen rundt FFK fra innsiden i Eliteserien gleder jeg meg enormt til og jeg har et godt inntrykk av retningen som klubbledelsen og trenerteamet har satt.». Forteller Torgeir.

Kjøp sesongkort NÅ! Det gjør du her: SESONGKORT 2024!

Bygge et en sterk organisasjon

Med Torgeir Helgen inn teller trenerapparatet til Mikkjal Thomassen 5 personer, og i tillegg skal det ansettes ytterligere en fysisk trener. Formålet er enkelt; bygge et fagmiljø som kan måle seg med de fremste klubbene i landet.

«Vi ønsker å bygge opp et fagmiljø både innen fotball, fysisk, medisinsk og spillerutvikling som kan matche de beste i landet. Enn så lenge har vi ikke økonomi til å konkurrere med de største på overgangssummer eller spillerlønninger, men vi tørr å måle oss med hvem som helst når det kommer til standard i treningsarbeidet. Dette skal vi bygge videre på og med Torgeir inn får vi en av de som er lengst fremme i Norge innen sitt spesialområde, han blir en spennende tilvekst for oss.» Forteller Joacim Heier.

Vi ønsker Torgeir velkommen til Fredrikstad!

Kjøp sesongkort NÅ! Det gjør du her: SESONGKORT 2024!