Toppscorern forlenger!

Tim Nilsen fikk en vanskelig start på sesongen med en tung sykdomsperiode, men når han kom i gang så banket bergenseren inn 14 mål for FFK i 2018, nå er han klar for 2019!

Tim Nilsen var på lån i FFK høsten 2015 og denne sesongen var han tilbake i FFK-drakta.
21 starter ble det for Tim i årets sesong, noe som ga 13 scoringer.
I tillegg satt han inn 1-0 borte mot Kvik Halden i første runde av NM.

Tim er toppscoreren vår og er en meget god avslutter med begge beina og hodet. Han har hatt en positiv utvikling gjennom sesongen, og inn i 2019 ønsker vi å se en Tim som holder sitt høyeste nivå og videreutvikler det hver eneste dag.

— Per-Mathias Høgmo

Nå har Tim satt navnet sitt på en ny kontrakt med FFK, en 1+1 kontrakt som gjør at 26-åringen er FFK-spiller minst ut 2019, men forhåpentligvis også lenger enn det.
I sommer imponerte angrepsspilleren med mer enn målteft når han var blant de aller beste i løpstesten etter sommerferien. Godt gjort i en tropp med mange løpsmaskiner, og helt nødvendig for toppresset til FFK.

Kjempe stolt over å ha signert ny avtale med FFK, dette er klubben jeg har lyst å være i. Gleder meg til opprykk og en begynnelsen på noe stort nå som vi er samspilt og revansjesugen. Håper fansen er like støttende neste år som i år for å være med på denne oppturen sammen med oss spillere. Sees på stadion!

— Tim Nilsen

I 2019 har helt sikkert den raske spissen lyst på enda flere mål, hans bestenotering er sesongen 2013 når han dyttet inn hele 21 mål for Nest-Sotra i Postnord-ligaen.

Med signaturen til Tim har vi en viktig brikke på plass. Han er en bakromstrussel med farten sin, har et godt avslutningsrepertoar og legger ned mange meter hver kamp for laget.

— Joacim Heier

Vi er veldig glade for at en viktig brikke i 2019-laget er på plass og gleder oss til nye scoringer neste år!