Takker av flere spillere

Troppen for 2020 teller allerede 15 mann og jobben med å forme neste års a-stall er godt i gang. Flere spillere har utgående kontrakter denne vinteren og nå er avgjørelsen om veien videre tatt for flere av de.

15 på kontrakt – Jobbes med flere
Rekruttlagets opprykk til 3. divisjon befester vår posisjon i forhold til å være attraktiv for unge spillere og var en fin opptur på tampen av sesongen. Nå flyttes fokuset mot kommende sesong. Det er allerede 15 spillere som har kontrakt i FFK i 2020 og det jobbes tålmodig med å sette en solid tropp for neste år. Per-Mathias Høgmo forteller at man har en god stamme å jobbe ut ifra og at det vokser frem mange spennede spillere. Anas Farah, Tomas Lopez Borgersen, Noah Bech Hermansen og Phillipe Koko er allerede under kontrakt og i fin utvikling. I tillegg er det flere kandidater som har hatt en solid utvikling i vår ungdomsavdeling, som nå er aktuelle inn mot a-troppen.

- Det gleder meg at flere yngre spillere har hatt en sterk utvikling gjennom årets sesong. Vi håper at flere av de unge kan markere seg sterkere også i a-lagssammenheng kommende år. I skrivende stund er det 5 måneder til seriestart. Siden vi allerede har 15 spillere klare vil vi bruke den tiden vi trenger på å komplemtere troppen med de riktige spillerne. Slik det ser ut nå vil a-troppen bestå av ca. 20-22 spillere, dette vil gi rom for hospitering fra G19. A-troppen vil sammen med G19-troppen bestå av spillere som skal bekle våre lag i 2. divisjon, 3. divisjon og G19 Interkets A. Sier Per-Mathias.

Spillere under kontrakt

• Håvar Jenssen

• Stian Stray Molde

• Noah Bech Hermansen

• Ludvig Begby

• Philip Aukland

• Tomas Lopez Borgersen

• Marius Hagen

• Thomas Drage

• Anas Farah

• Andreas Hagen

• Maikel Nieves

• Love Reuterswärd

• Nicolay Solberg

• Phillipe Koko

• Henrik Kjelsrud Johansen

Takker flere for innsatsen i FFK
Denne høstsesongen har det grunnet noe skadeutfordringer vært hele 25 spillere på kontrakt i FFK, når vi går inn i 2020-sesongen vil det antallet være justert ned til et mer normalt nivå. Av de 25 er det 10 spillere som har utgående kontrakter ved nyttår, og nå er fremtiden i FFK avklart for flere av de. Tim Nilsen, Eirik Mæland, Joona Veteli og unggutten Atli Barkarson blir ikke å se i FFK-drakta i 2020.

Tim Nilsen gir seg etter 69 kamper på til sammen 3 sesonger (2015, 2018 og 2019), Eirik Mæland fikk 37 kamper på sine 2 sesonger, Joona Veteli har på sine 3 år i Fredrikstad spilt 73 kamper og Atli Barkarson fikk 3 kamper i FFK-trøya denne høsten.

FFK takker alle sammen for innsatsen, dere har vært flotte representanter for klubben og vi ønsker dere masse lykke til videre både på og utenfor banen!

Mange treningskamper klare
Seriestart i Postnord-ligaen 2020 er 2. påskedag, noe som vil si at første seriekamp i 2020 er mandag 13. april. Før den tid skal det som alltid spilles en del treningskamper, følgende er allerede avtalt:

KFUM (B) – 1. februar
Ljungskile (H) – 28. februar
Moss (B) – 7. mars
Asker (H) – 14. mars
Kvik Halden (B) – 20. mars
Fram Larvik (H) – 28. mars
Eidsvold Turn (H) – 4. april

I tillegg jobbes det med å avtale et par kamper til i februar, komplett oversikt med klokkeslett vil bli lagt ut på hjemmesiden når det er klart!