Tage Johansen reiser videre

Tage Johansen (20) blir ikke med videre.

"Det har vært en stor ære"

Tage Johansen har de siste to sesongene startet nesten 40 kamper i OBOS-ligaen, mange av dem på lån i Skeid gjennom 2023-sesongen. Nå går ferden videre for Tage, som håper å fortsette utviklingen neste år.

«Det har vært en stor ære å spille for FFK og være en del av dette laget de siste to årene, jeg setter stor pris på mulighetene jeg har fått og all hjelp fra alle i klubben. Tiden var nå inne får å søke nye muligheter og mer erfaring slik at jeg kan fortsette min utvikling. Ønsker alle i klubben og Fredrikstad lykke til med neste år, tilbake der FFK tilhører.» Forteller Tage.

Tar steget ut for å utvikle seg videre

Tage Johansen tar nå steget ut av FFK, muligheten for fast førstelagsfotball er sentralt for den videre utviklingen til den unge midtstopperen.

«Tage har gått veien gjennom systemet i FFK og det er en flott personer som nå tar steget ut. Det vil være positivt om finner en god klubb hvor han har en sentral rolle i laget. Det vil være det beste for utviklingen hans, og det er enklest å finne når han kan forplikte seg til en klubb og ikke være på lån fra FFK. Han har et godt utgangspunkt og det blir spennende å følge utviklingen hans i årene som kommer. Vi håper han blir en god representant for Fredrikstad-fotballen og kanskje en dag er muligheten der i FFK igjen.» Avslutter Joacim Heier.