
Styrker markedsteamet med ny salgs- og partneransvarlig
Madeleine Jonassen er i gang i stillingen som FFK sin nye «salgs- og partneransvarlig».
Tidligere i år lyste FFK ut stilingen som «salgs- og partneransvarlig». Stillingen tiltrakk seg mange gode kandidater, men til slutt falt valget på Madeleine Jonassen.
- Idrett skaper engasjement og samler folk – det gjør den til en sterk plattform for næringslivet. Jeg gleder meg til å bidra til at FFK vokser kommersielt, og til å bygge gode relasjoner med mennesker og partnere som vil være med på reisen, forteller den nyansatte som akkurat har rukket å komme i gang med sin nye jobb
Klubbens markedssjef, Milena Mesfin, er godt fornøyd med å styrke teamet rundt bedriftsnettverket og klubbens samarbeidspartnere, og tror Madeleine vil være med og bidra til et løft i markedsavdelingen.
- Madeleine har solid salgserfaring og sterk forståelse for arrangement, opplevelser og relasjonsbygging. Hun er utrolig god med mennesker og får folk til å trives – noe som er verdifullt både internt og i arbeidet med partnerne, sier markedssjef Milena Mesfin og fortsetter:
- Det er også inspirerende å få inn enda en kvinne i toppfotballen. Vi trenger flere kvinnelige stemmer og rollemodeller som ser ting fra andre perspektiver og tør å utfordre etablerte måter å tenke på. Det er sånn vi utvikler oss og bygger kultur.

Bakgrunn fra hotellbransjen
Madeleine er godt kjent med både salg og partnernettverk gjennom sine omtrent 20 år i hotellbransjen. Der har hun både solgt og fulgt opp kunder, ledet salgsteam og vært delaktig i sponsornettverk til andre toppidrettsklubber.
- Jeg har jobbet med salg og ledelse i hotell- og næringslivet i snart 20 år, og har fått muligheten til å bygge sterke relasjoner på tvers av både bransjer og regioner. Det å jobbe tett med både kunder og samarbeidspartnere har alltid vært noe jeg trives veldig godt med, forteller Jonassen og legger til:
- I flere av rollene mine har jeg også vært involvert i sponsornettverk og samarbeid med toppidretten, noe som har gitt meg stor respekt for hvordan idrett kan brukes som en samlende kraft. Jeg gleder meg til å bruke den erfaringen i FFK, og være med på å utvikle samarbeidet mellom klubb og næringsliv videre.
Hektisk periode
At Madeleine er på plass nå i høst er Milena godt fornøyd med. Høsten og vinteren er nemlig en hektisk periode når det kommer til å fornye samarbeidsavtaler, i tillegg til det kontinuerlige arbeidet med å få inn nye partnere.
- Akkurat nå jobbes det mye bak kulissene med utvikling av både produkter, konsepter og struktur for å løfte den kommersielle helheten rundt klubben. Høsten og vinteren er en intensiv, men veldig moro periode der mye skjer på en gang, forklarer markedssjefen og utdyper:
- Med bedre kapasitet i teamet får vi større mulighet til å følge opp, være til stede og samtidig jobbe mer aktivt med nysalg og utvikling fremover. Derfor er det veldig fint å få Madeleine på plass nå.
Madeleine selv sier hun gleder seg til å komme i gang, og at den hektiske perioden ikke skremmer henne, da hun trives med å jobbe i et høyt tempo.
- Jeg trives godt i høyt tempo og ser frem til en travel, men spennende periode. Det er mye å sette seg inn i, men jeg opplever et sterkt engasjement og godt samarbeid internt i klubben. Nå gleder jeg meg til å komme tettere på både eksisterende og potensielle samarbeidspartnere, og bidra til å styrke det kommersielle fundamentet rundt FFK, avslutter vår nye salgs- og partneransvarlig.