Storseier for rekruttlaget

Det var et ungt rekruttlag som stilte til start på Ås, men med nysigneringen Alba i storform ble det både tre poeng og en solid styrking av målforskjellen.

8 av 11 i startoppstillingen mandag kveld var en kortreist spiller, og snittalderen var på lovende 21 år. Etter byttene utover i kampen var det til slutt kun spillere på eller fra vårt eget juniorlag på banen og en snittalder på under 20 år!

Riki Alba hadde før mandag kveld allerede satt inn 28 obligatoriske mål i sesongen 2019, men han brukte ikke mange minuttene på å øke det antallet betraktelig mot Ås. Allerede etter drøye 20 minutter stod det 3-0 til FFK, alle mål signert Alba.
Nicolay Solberg satt inn 4-0 og 5-0 før Alba var der igjen og satt inn 6-0, da var det spilt en 35 minutter på Ås stadion.

Love Reuterswärd spilte omkring en time på lørdag og gikk derfor av til pause mot Ås, inn kom Eirik Vestby og tok plass på kanten.
Etter hvilen fortsatte FFK å score mål. Anas Farah scoret begge målene mot Østsiden forrige uke og var på plass igjen denne kampen når han satt inn 7-0. Deretter var Alba der igjen med sitt 5. mål for kvelden før han og Solberg kunne takke av og overlate plassene til Markus Berg og Fredrik Stokke.

Ås reduserte til 8-1 like etter at timen var spilt, men innbytter Markus Berg ville pynte ytterligere på resultatet og satt inn FFK sitt 9. og 10. mål for kvelden.
10-1 og en ny seier for rekruttlaget som med seier i hengekampene kan ta over tabelltoppen igjen. Neste kamp i 4. divisjon er hjemme på Stadion mot Selbak den 9. september.

Laget:
Aleksander Karstensen

Oscar Lopez Borgersen (Samuel Gray 10 min.)
Oscar Øren (Oscar Jansson 35 min.)
Tomas Lopez Borgersen
Magnus Johansen

Anas Farah
Alexander Zoulakis
Phillipe Koko
Love Reuterswärd (Eirik Vestby 45 min.)

Riki Alba (Fredrik Stokke 20 min.)
Nicolay Solberg (Markus Berg 20 min.)