Stian Johnsen gir seg i FFK

Ett år etter at Stian Johnsen vendte tilbake til FFK, takker han for seg.

Johnsen gjorde comeback i FFK i 2023, 20 år etter at han var med å spille klubben opp i Eliteserien. Nå har han enda et opprykk til Eliteserien med FFK som toppspillerutvikler.

- Stian kom inn som et friskt pust og har bidratt til å heve standarden og profesjonaliteten i utviklingsavdelingen. På grunn av sitt smittende humør og sin dårlige sans for humor har han fort blitt veldig godt likt i miljøet. Det er kjedelig å miste Stian, men vi forstår hans valg og vi vil ønske han lykke til videre, sier Utviklingsansvarlig i FFK, Magnus Pettersen.

På starten av 2000-tallet var Johnsen en rask og driblesterk kantspiller og en viktig brikke i Knut Torbjørn Eggen sitt lag som tok ferden fra 2. divisjon til Eliteserien.

Senere spilte Stian toppfotball for både Aalesund og Haugesund, før kantspilleren la skoene på hylla og ble idrettsslærer og fotballtrener. Som trener har han blant annet trent Mjølner opp i Postnord-ligaen, og holdt dem der i to år. I 2022 har han vært sportssjef ved NTG Tromsø og trener for Tromsø 2 i 3. divisjon. Det siste året har han vært toppspillerutvikler i FFK.

Vi takker Stian Johnsen for innsatsen i klubben og det gode humøret, og ønsker han lykke til videre.