Spennende utfordring venter på Føyka

Lørdag er det ny treningskamp for guttane, motstander denne helgen er en av opprykksfavorittene i den andre avdelingen.

Avsluttet 2019 med 8 strake
Asker har 4 strake sesonger i Postnord-Ligaen og om ikke annet, så kan man i alle fall si at Asker er svært stabile i prestasjonene sine. Siden opprykket i 2015 har laget endt på 3-5. plass i 4 år på rad, og tatt mellom 43 og 47 poeng i alle sesongene!
2019 ble en nedtur for den ambisiøse klubben. En svak start på sesongen ødela opprykksmålet tidlig, men høsten ble allikevel en opptur. Laget fra Føyka Stadion avsluttet nemlig sesongen med 8 strake seire!

Etter mange sesongen som hovedtrener i Asker ga Kevin Nicol seg etter 2019, ny trener inn ble erfarne Vegard Skogheim. Han har med seg tidligere eliteseriespiller Kim-Andre Madsen som spillende assistenttrener. I troppen har de flere solide spillere på dette nivået, f.eks. keeper Thomas Lia, midtstopper Aaron Lee Jones, midtbanespiller Lars Fuhre og angrepsspiller Didrik Sereba.

Ny kamp med mange i aksjon
I første kamp etter korona-perioden var det hele 22 spillere i aksjon for FFK i seieren over Kvik Halden. Mot Asker er det på ny ventet at mange vil få spilletid, FFK skynder seg langsomt og tålmodig for å gjøre troppen klar til 90 minutter på Florø Stadion 12. juli.
Hovedtrener Bjørn Johansen ser frem imot en interessant utfordring på Føyka Stadion lørdag.

- Vi har en forventning om at rytme og timing i det offensive spillet blir løftet fra sist, samtidig som vi også må stramme opp det defensive arbeidet fra Kvik Halden kampen. Vi er glad for å kunne møte en kvalifisert motstander som Asker som har vært et stabilt topplag i Postnord-ligaen de siste årene. Vi kommer til å prioritere å gi mange spilletid også denne helgen, det er gøy å se at det er mange som har meldt seg på i kampen om startplassene. Forteller Bjørn.

I øyeblikket er det bare Love Reuterswärd som ikke trener for fullt, foreløpige testresultater er positive og forhåpentligvis er svensken tilbake om noen få uker. Tomas Lopez stod over mot Kvik Halden, men har denne uken trent som normalt. Resten er klare til kamp!

Se kampen på FB-TV
Som forrige kamp er det heller ikke tillatt med tilskuere denne gangen, men heldigvis er Fredriksstad Blad på ballen og reiser inn til Asker for å vise kampen.

Asker vs. FFK

• Treningskamp