Sondre Sørløkk til FFK

Ull/Kisa sin kaptein og poengkonge er klar for FFK.

Enorm sesong i 2022

Sondre Sørløkk (26) kommer fra Ull/Kisa og spill i Postnord-ligaen. Fra tidligere har den offensive spilleren nærmere 100 kamper i både OBOS-ligaen og Eliteserien for Ull/Kisa og Ranheim. I fjor stod han for en enorm sesong og leverte hele 21 mål og 14 assist for laget fra Jessheim.

I konkurranse med flere andre klubber ble det FFK for Sørløkk. Neste uke er han på plass i Fredrikstad og gleder seg til å bli en del av FFK.

«Jeg er glad for at det endelig er i boks, og at jeg nå kan fokusere på å bidra for laget. Jeg ser virkelig frem til denne utfordringen, og jeg er stolt av å ha signert for Fredrikstad. Det blir en ny hverdag for meg, men jeg er klar, og jeg ser frem til tiden som kommer». Forteller Sondre Sørløkk.

Skal spille på midtbanen

I Ull/Kisa har den anvendelige spilleren spilt både midtbane, kant og spiss, men er tiltenkt en plass på midtbanen til FFK. Trønderen kan sin indreløper-rolle og vil bidra med offensive kvaliteter til midtbaneleddet.

«Sondre er en spiller vi har ønsket oss lenge. Han er en fullblods profesjonell med høy treningsstandard, har fart, fysikk og legger ned et stort antall høyhastighetsmeter hver kamp. I tillegg har han en stor appetitt for målpoeng og er en god avslutter med begge bein og på hodet. En spiller som kler fotballen vår veldig godt og vil komplementere midtbaneleddet vårt på en god måte». Forteller Joacim Heier.

Ut 2025

Sørløkk har signert på en avtale ut 2025 og er klar på FFK-trening torsdag 20. juli. Første mulighet til å se han i aksjon er treningskampen mot Moss på Stadion, lørdag 29. juli.

Velkommen til FFK, Sondre!

Foto: Jon Klasbu