Sellin til Strømmen

Kjell Rune Sellin gir seg i FFK og tar turen opp i OBOS-ligaen.

Kjell Rune Sellin signerte for FFK desember 2017 og var en av de første forsterkningene til Per-Mathias Høgmo sitt nye FFK. Etter 41 kamper i hvitt og rødt er nå den sympatiske trønderen klar for nye utfordringer i Strømmen, hvor han og resten av laget til Ole Martin Nesselquist skal kjempe om fortsatt tilværelse på nest øverste nivå i Norge.
Med bosted og datter i Oslo vil overgangen også bidra til en enklere hverdag for Kjell Rune, som har vært en flott representant for FFK både på og utenfor banen.

- Jeg er virkelig stolt over å ha fått være en del av FFK i 1.5 år. Det er et fantastisk engasjement der få i Norge matcher, og jeg er heldig som har fått være en del av det og fått oppleve atmosfæren og trykket det bærer med seg. Jeg har knyttet veldig gode bånd til flere i og rundt FFK og kommer til å savne mange. Jeg ønsker alle i klubben masse lykke til med resten av sesongen. Avslutter Kjell Rune Sellin.

I seriespillet noterte spissen, som nettopp fylte 30 år, seg for 13 mål og 6 assist på halvannen sesong i FFK, men i sterk konkurranse om spissplassen ble det med 1859 minutter seriespill for "Kjella".
Med Henrik Kjelsrud Johansen sin inntreden i sommer tok det ikke lang tid før klubber så på muligheten til å finne seg en ny frontmann fra FFK, ettersom vi nå stod med 3 spisser i konkurranse om en spissplass. Strømmen var klubben som endte opp med å signere Sellin, i konkurranse med flere andre klubber. Sellin har signert en 1.5 års kontrakt i Strømmen.

- Takk til Kjell Rune for hans bidrag på og utenfor banen. Vi ønsker han lykke til i Strømmen. Slik situasjonen ble er dette en god løsning for alle parter og det skal bli gøy å følge Kjell Rune under ledelse av Ole Martin. Forteller Per-Mathias Høgmo.

Vi stemmer i med vår sportslige leder og ønsker Kjell Rune lykke til i Strømmen!