Seier på Høddvoll

Det var jevnt og spennende på Høddvoll da FFK tok med seg 3 sterke poeng hjem til Fredrikstad!

Hødd kom fra en sterk rekke på 4 strake seire før hjemmemøtet med FFK. Gjestene fra Fredrikstad reiste til Ulsteinvik med en god erfaring i ryggraden etter snuoperasjonen mot Brattvåg.

Hødd hadde Tobias Bjørnebye ute med karantene.
FFK hadde Stian Stray Molde ute med karantene og Eirik Mæland, Sakari Mattila, Ludvig Begby, Love Reuterswärd og Joona Veteli ute med skade.

18 år gamle Atli Barkarson fikk sin debut fra start, han fikk sine første minutter i FFK-drakta forrige helg når Begby måtte ut med skade.

Kjelsrud nok en gang
Det var en relativt rolig åpning på kampen de første 10 minuttene, FFK skaffet flere cornere, men hjemmelaget ryddet unna. Kjelsrud Johansen fikk oppgjørets første halvsjanse når han var på enden av et godt Drage-frispark, men spissen fikk ikke skikkelig treff på avslutningen.

Etter 16 minutter kom Hødd på sin første visitt når FFK rotet det til i eget forsvar. Jenssen stoppet det første skuddet og heldigvis for FFK fikk ikke Hødd kontroll på returen. Minuttet etterpå var Hødd frempå igjen og fikk skutt fra 18 meter, men også det skuddet hadde Jenssen kontroll på.

Rett etter det igjen var Alba igjennom og ble revet ned, dommer pekte dermed på straffemerket. Den straffen rullet Kjelsrud Johansen trygt i mål. 1-0 til FFK, Henrik sitt 7. mål for høsten.

Hødd var dyktige til å sette fart når de vant ball og skapte flere småskumle situasjoner foran målet til FFK den første halvtimen. Og etter 31 minutter kom scoringen for hjemmelaget når de spilte seg gjennom på venstre og slo inn foran mål, der var Saunes og pirket inn 1-1.

På overtid fikk FFK en stor sjanse når Drage slo inn en av omgangens mange FFK-cornere. Keeper bommet i feltet og kula gikk mot mål, men avslutningen ble klarert fra streken.
1-1 til pause etter en ujevn omgang hvor FFK startet best, men Hødd kom godt inn i det etter hvert.

Herlig lagmoral igjen!
Til andre omgang kom regnet over Høddvoll og det var et litt roligere kampbildet til å begynne med. Hjemmelaget fikk en god mulighet etter drøye 50 minutter, men Jenssen stod i veien. Noen minutter senere var Nieves på tur, dro seg inn i feltet og skjøt godt, men Hødds keeper parerte med en like god redning.

60 minutter spilt når FFK gjør det første byttet, Tim Nilsen kom inn for Thomas Drage og Bummen la om til 4-3-3.
Hødds målscorer fra første omgang var lysten på mål også etter hvilen, etter 62 minutter dro Saunes til fra 20 meter, men ballen gikk et par meter på utsiden av krysset.

Etter 70 minutter kom Tomas Lopez Borgersen inn for Atli Barkarson og tok plass på venstrebacken.
Hødd kom nærme etter 75 minutter når de fikk et frispark på hjørnet av 16-meteren. Frisparket gikk i muren, men returen brant Rise til på og traff oversiden av tverrligger.

Etter 78 minutter fikk Alba en stor sjanse når Lopez Borgersen slo inn og Alba fikk heade upresset fra 5 meter, dessverre for FFK gikk avslutningen rett på keeper. Minuttet etterpå var Åsheim offensiv på høyresiden og slo inn til Andreas Hagen som headet fra god posisjon, men keeper Alme var der igjen, denne gangen med en meget kvalifisert redning.

Etter 82 minutter var det Tim Nilsen som skulle få en god mulighet når Kjelsrud slo ut i feltet, men Tim traff ikke på skuddet som gikk like utenfor fra god posisjon.
Store sjanser på løpende bånd nå, 84 minutter spilt når Åsheim slo inn igjen, men headingen fra god posisjon gikk via en forsvarer og centimetere på utsiden av stolpen og ut til FFK sin 16(!) corner for ettermiddagen.

Etter 85 minutter satt den endelig etter en sjansebonanza foran Hødd-målet. Tomas Lopez Borgersen slo inn foran mål, der var Kjelsrud Johansen og stanget inn 2-1 til FFK.

Hødd kastet alt frem de siste minuttene og satt press på FFK. Håvar Jenssen måtte i aksjon etter 91 minutter, men etter 92 minutter var Tim Nilsen og Riki Alba som var alene med en forsvarer å andre siden, keeper Alme var nok en gang på plass og hindret scoring.
93 minutter spilt da tildigere FFK-kaptein Natan Sansara var uhyre nærme når han stanget et godt innlegg i tverrliggeren, men etter 94 minutter blåste dommer av oppgjøret og FFK kunne juble for årets 7. borteseier!

En slitekamp på en vanskelig bortebane mot et friskt Hødd lag. Kjelsrud Johansen ble tungen på vektskålen i en underholdende kamp hvor rødbuksene igjen hentet frem en stor lagmoral! FFK har nå 46 poeng, noe som 4 flere enn på samme tidspunkt som i fjor!

Moss neste
Neste kamp for FFK er søndag 6. oktober mot Moss på Stadion. Kampstart er 17:00 og billetter kan du kjøpe her:

• FFK Appen
  • WEB!
  • Aristokraten (se åpningstider på Facebook)
  • FFK Administrasjon (hverdager 09-16)
  • Billettluka (fra 15:00 kampdag)