Seier i sesongens siste kamp

G19 avsluttet sesongen med en sterk 2-0 seier borte mot HamKam!

G19 rykket opp til Interkrets A i fjor etter en kruttsterk høstsesong, i år har de slått bra fra seg og sikret årets målsetning allerede på sensommeren. Sesongens siste kamp var borte mot HamKam, laget som før kampen lå på plassen foran FFK.

Hjemmelaget åpnet best på Briskeby, men gjestene fra Fredrikstad tok gradvis mer over. Like før pause tok FFK ledelsen ved Samuel Skarnes Gray. Venstrebacken er førsteårs junior og har vært involvert i mange rekruttkamper i 4. divisjon denne sesongen. Scoringen var hans første for året i Interkretsserien!

Etter 77 minutter var det en annen venstrefot som skulle vise seg frem. Magnus Kjellberg Johansen, som har spilt nesten samtlige rekruttkamper i år, banket et frispark rett i nettet og satte spikeren i kista på Briskeby.

2-0 seieren løftet FFK opp på 6. plass i Interkretsserien, en absolutt godkjent sesong fra juniorene! For mange av spillerne er sesongen allikevel langt fra slutt, allerede mandag er det ny rekruttkamp hvor mange av juniorspillerne vil være involvert.