Segberg klar for FFK: - Gir oss en skjerpet konkurranse på midtbanen

Erlend Segberg har nærmere 100 kamper i Eliteserien, tirsdag signerte 26-åringen for FFK!

Erlend Segberg er fra Kristiansand og har flere sesonger i bagasjen for IK Start. De siste årene har han spilt for Aalesund, pluss at han var en tur innom Aalborg i Danmark tidligere i karrieren. Torsdag signerte midtbanespilleren på en kontrakt med FFK ut 2024-sesongen.

«Ekstremt glad over å ha kommet til enighet med FFK. En klubb med noe virkelig spennende på gang, som jeg tror vil utvikle meg som fotballspiller og menneske, samt at jeg forhåpentligvis kan være med og bidra til å utvikle laget og kulturen som er bygget opp her. Jeg ser frem til mange gøye kamper foran et fullsatt og jublende FFK-publikum,» sier Erlend Segberg.

Komplementerer midtbanen

Med Erlend Segberg inn har FFK styrket midtbaneleddet med en erfaren og dyktig spiller, som har mange sesonger bak seg i Eliteserien.

«Erlend gir oss en skjerpet konkurranse på midtbanen og kommer inn med ferdigheter som gir oss flere valgmuligheter. Vi får en klok, profesjonell og godt skolert spiller med løpskapasitet og fysikk, han allsidig og kan spille både sentralt og på indreløper. I tillegg får vi en flott person som kommer til å tilføre gruppa masse,» forteller Joacim Heier.

Erlend Segberg har valgt seg draktnummer 23 og er på feltet med sine nye lagkamerater allerede tirsdag ettermiddag, lørdag er han med når FFK møter KFUM til treningskamp på Stadion!

26 mann sterk tropp

Med Erlend Segberg inne teller FFK sin a-lagstropp 26 spillere. I tillegg har 2008-tvillingene Jesper og Elias Solberg vært med førstelaget gjennom hele vinteren, Elias Solberg har også notert flere kamper gjennom oppkjøringen.

Den siste tiden har Joannes Bjartalid, Mads Nielsen, Henrik Kjelsrud Johansen og Håvar Jenssen manglet grunnet skader. Keeperkjempen Jenssen er allerede tilbake i full trening, Joannes Bjartalid er ventet tilbake for fullt kommende uke og Kjelsrud Johansen jobber for å rekke seriestart. Nielsen måtte gjennom en operasjon i foten for drøye to uker siden, men nærmer seg allerede trening og er ventet tilbake for fullt i midten av april.