_MG_3390

Sannsynligvis operasjon for Kjelsrud

En uheldig duell gjorde at Kjelsrud Johansen pådro seg en skade i 2. serierunde mot Grorud, hardhausen har kjempet videre i de to neste serierundene, men nå viser nye undersøkelser at spissen etter all sannsynlighet må operere.

Avrevet leddbånd i kneet
Et avrevet leddbånd i kneet er det som gjør at Kjelsrud Johansen nå må ta en ufrivillig og lang pause fra fotballen. Det gjenstår fortsatt en siste kontrollerende undersøkelse før operasjon besluttes, men sannsynligheten er stor for operasjon, noe som sørger for flere måneder på sidelinjen. En uheldig duell på Grorud Arctic Match er det som nå setter Kaptein Kjell ut av spill i en lengre periode. Spissen har fightet på i kampene mot Start og Mjøndalen, men nå viser videre undersøkelser at en operasjon mest sannsynlig må til for å bli helt bra igjen.

- Skader er dessverre en del av gamet, men det er alltid like kjedelig når det blir langvarig slik som det ser ut til her. Henrik er viktig for oss både på og utenfor banen, nå blir det uheldigvis for Henriks sin del en stund utenfor banen. Men han kommer til å gjøre jobben 100 % både når det gjelder sin egen rehabilitering og ikke minst støtte laget videre i sesongen. Forteller medisinsk ansvarlig Jørn Pedersen.

Klar for å ta jobben
En sterkt motivert Kjelsrud Johansen tar fatt på arbeidet sammen med Stadionklinikken og fysisk trener Torvald Berthelsen for å være tilbake i sitt livs beste fysiske form om noen måneder.

- Det var et tøft slag i trynet, spesielt ettersom jeg var ute en periode i fjor også, men nå skal vi få lagt en god plan og jeg er veldig klar til å ta fatt på den jobben som kreves. Så skal jeg prøve å utnytte perioden ute til å bygge opp fysikken og komme tilbake i en enda bedre utgave. Selv om det selvsagt er tøft så er det ikke noe annet alternativ enn å jobbe beinhardt og se fremover, jobben starter nå! Forteller Henrik Kjelsrud Johansen

Håper de verste skadeutfordringene er bak oss
Med Kjelsrud Johansen ute en lengre periode og overgangsvinduet stengt frem til august, er det andre som får sjansen, slik fotballens mekanismer er.

- Aldri positivt med skader, spesielt ikke langvarige skader på sentrale spillere, men sånn er denne bransjen og det er derfor vi har en bred tropp. Når noen går ut er det andre som får muligheten, og ofte er det noen som utnytter den muligheten. Nicolay har vært god de gangene han har spilt midtspiss, og kommer til å prestere godt nå også. Selv om vi har fått mye juling hittil i år med veldig mange skader, så er det bare Henrik som er ute nå. Herfra satser vi på at vi er ferdig med de verste skadeutfordringene for i år og kan jobbe på for fullt fremover. Det er en sulten gjeng på feltet om dagen! Forteller Joacim Heier.