Sander Solberg ny hovedtrener for FFK G16

Sander Solberg vender snuten hjemover til Fredrikstad og blir hovedtrener for FFK G16!

Saner Solberg skal nå trene FFK sitt G16 lag i årene fremover. Sander gjorde seg bemerket som spiller under Drillo epoken på 90-tallet hvor han spilte for FFK, Viking, Strømsgodset og Moss. Sander fikk også flere U-landskamper for Norge.

Etter at Sander la opp som fotballspiller utmerket han som en meget habil golfspiller og jobbet i mange år innen golfsporten. I 2018 var han tilbake i fotballmanesjen som trener for Kråkerøy G19 før han kjapt ble hentet til S08 hvor han har jobbet på fulltid med fotball. Allerede denne uken starter han litt opp på feltet på Fredrikstad Stadion, og Sander gleder seg veldig til å starte i den nye jobben.

- Som Fredrikstad gutt er det utrolig spennende å få muligheten til å jobbe i FFK. Det drives utrolig bra i U-avdelingen og det gleder jeg meg veldig til å bli en del av. Det som trigger meg aller mest er å hjelpe unge fotballspillere til å nå sine mål. Klarer vi å utvikle lokale spillere til å spille for A-laget, så skaper vi stor entusiasme rundt FFK. Jeg gleder meg masse til å bidra så godt jeg kan for klubben og byen. Forteller Sander.

Utviklingsansvarlig Magnus Pettersen er storfornøyd med rekrutteringen av Solberg og sier følgende om ansettelsen.

- Jeg er veldig glad for at Sander ønsket å komme hjem til Fredrikstad og FFK. Sander huker av på alt vi ser etter i en trener i U-avdelingen. - Han er loka,l og har både trenererfaring og toppspillererfaring, i tillegg til at han besitter gode verdier og er flink med mennesker. Jeg er helt sikker på at Sander vil bidra til å skape et godt miljø blant trenere og spillere og sammen med Jon Hermansen tør jeg påstå at vi vil ha et av Norges beste G16-trenerteam. Jeg vil også takke Erland Johnsen i S08 for en veldig ryddig prosess rundt overgangen til Sander. Avslutter Pettersen.

Klubben vil også takke Øyvind Høgmo som har vært G16 trener de siste 3-årene i FFK. Øyvind tar nå fatt på nye oppgaver i Stabæk Fotball, og vi ønsker lykke til videre.