Riki Alba til FFK!

Riki Alba har bøttet inn mål i år, nå har den tidligere Vålerenga-spilleren signert en avtale ut 2019 med FFK.

Blomstret i Lørenskog
Riki Alba var blant de største fremtidshåpene i Vålerenga sitt produktive ungdomsmaskineri. Etter å ha imponert for rekruttlaget til Enga i 2. divisjon ble det flere utlån til OBOS-ligaen og Superettan for den unge Riki.
Blant annet sesongen 2015, på lån i Bærum, gjorde den da 20 år gamle spissen seg bemerket og satt inn 12 mål, inkludert ett på Fredrikstad Stadion i 3-3 kampen mellom FFK og Bærum.

Etter en periode hvor studier har vært prioritert, er nå 24 år gamle Riki mer motivert enn noen gang og klar for å bidra i FFK. Halvannet år i Lørenskog har gitt 44 mål på 44 kamper, spesielt i 2019 har det virkelig løsnet med imponerende 26 seriemål på 17 seriekamper for den robuste frontmannen.

- Da FFK meldte interesse var det en mulighet jeg ikke kunne si nei til. Jeg følte meg veldig ønsket og ser frem til en spennende høst. Jeg gleder meg til å bidra og er klar for å gi alt for klubben i jakten på opprykk. Forteller Riki Alba.

Komplementerer troppen
FFK var i utgangspunktet ferdig med sommerens overgangsvindu, men når Andreas Hagen fikk en smell på trening denne uken, og fra før av er Eirik Mæland, Sakari Mattila og Maikel Nieves ute med skader, valgte klubben å benytte muligheten som åpnet seg til å styrke troppen med en spiller til.

- Ettersom vår skadesituasjon har vist seg å være av mer langsiktig karakter enn først forventet, så vi det nødvendig å styrke troppen før våre 20 siste kamper i 2. og 4. divisjon. Vi har fulgt Riki gjennom årets sesong og latt oss imponere over hans evne til å score mål. At han tydelig gir utrykk for at han ønsker seg tilbake på høyere nivå, etter å ha satset på pedagogisk utdanning noen år, passer godt inn med der vi er nå. I Riki for vi framfor alt en spiller som har målteft og gode ferdigheter. Forteller Per-Mathias Høgmo.

Med mot Egersunds
Etter å ha gjort seg ferdig på jobb er Riki senere i dag til Egersund og trener med sine nye lagkamerater i kveld. Han er klar til kampen i morgen og tar plass i troppen som møter EIK lørdag klokka 17:00. Han vil få drakt nummer 15.

FFK benytter anledningen til å takke Lørenskog for rask og ryddig håndtering i denne prosessen, og ønsker lykke til med høstsesongen!