Phillipe Koko lånes ut til Levanger

Phillipe Koko (21) har mandag og tirsdag vært på besøk i Trøndelag og i ettermiddag ble utlånsavtalen signert.

Glad for muligheten
Phillipe Koko har tilhørt a-troppen til FFK siden starten av 2019-sesongen og var en sentral brikke på FFK2 som tok steget opp fra 4. til 3. divisjon i fjor høst. Den lynraske midtbanespilleren har fått en del spilletid i vinterens og sommerens oppkjøring, men med tøff konkurranse sentralt på FFK sin midtbane har Phillipe en periode selv uttrykt ønske om et utlån for å øke muligheten for regelmessig spilletid.

- Jeg er veldig glad for å få denne muligheten og håper på en god sesong i Levanger. Jeg er her for å få spilletid og utvikle meg mest mulig. Jeg har fått positive signaler fra trenerteamet på at de vil gjøre alt de kan for at jeg skal bli best mulig, og jeg er 110% klar for å legge ned jobben som må gjøres. Jeg tror denne sesongen kommer til å bli veldig annerledes for meg og mange kommer til å bli positivt overrasket. Forteller Phillipe Koko.

Tror på et givende opphold
Bjørn Johansen har troen på et givende utlånsopphold for Phillipe og håper god matching hos Levanger kan gi et nytt steg i utviklingen til midtbaneterrieren. «Bummen» har hatt dialog med hovedtrener i Levanger, tidligere forsvarskjempe Per Verner Rønning, og ser frem til å følge Phillipe for trønderne.

- Vi har hatt en god dialog med Phillipe og det er artig at han får muligheten i en såpass bra klubb som Levanger. Det var bra at dette løste seg, og vi håper at det blir bra for alle parter. Vi ønsker Phillipe masse lykke til. Forteller Bjørn Johansen.

Alt av papirer er signert fra både Levanger og FFK, og så sant papirmølla går i orden hos NFF i kveld så er Phillipe spilleklar for Levanger i morgen.

Stå på Phillipe – Vi gleder oss til å følge med!