Oscar Skari-Hansen signerer profesjonell kontrakt!

15 år gamle Oscar Skari-Hansen signerte denne uken sin første profesjonelle kontrakt med FFK!

Annonse:

Fra Gresvik til FFK

Oscar Skari-Hansen er akkurat fylt 15 år og kom til FFK fra Gresvik foran 2022 sesongen. Han var før den tiden fast inventar på Bylag og sonelag, samtidig som han spilt for det sterke 2009-laget til Gresvik. I år har Oscar gjort seg bemerket med uttak både på Future landslaget og G15 landslaget pga. sine gode prestasjoner for FFK.

"Jeg vil først takke min familie som har kjørt, trent og støttet meg i alle år. Må også takke mine venner/lagkamerater som pusher meg uke inn og uke ut. Jeg vil også sende en stor takk til mine trenere, lagledere og alle rundt lagene i Gressvik og Fredrikstad. De har alle vært viktige og lagt tilrette for min utvikling. Da jeg fikk dette tilbudet fra Fredrikstad, var valget enkelt. Jeg har vært og sett på FFK kamper siden jeg var tre år og har trives veldig godt både på og utenfor banen. Jeg er også veldig takknemlig for at klubben viser meg tillit med denne avtalen. Nå gleder jeg meg til å jobbe knallhardt videre og utvikle meg videre her i Fredrikstad". Forteller Oscar.

Enda en fra G15-laget

Oscar Skari-Hansen er den, så langt, andre spilleren fra 2009-kullet i år som signerer profesjonell kontrakt med FFK. G15-laget til FFK har gjort seg bemerket en stund allerede og utmerker seg på nasjonalt og skandinavisk nivå. Utviklingsansvarlig Magnus Pettersen gleder seg over nok en spiller som signerer avtale.

«Jeg har fulgt med Oscar siden 10-års alderen hvor han allerede da markerte seg veldig på et godt Gressvik lag. Han har siden da hatt en fin utvikling og jeg er sikker på at i takt med at kroppen vokser vil også fotballutviklingen hans fortsette. Teknisk, taktisk og mentalt ligger han langt fremme, mens han fortsatt må jobbe med fysikken, samtidig som han vil strekke seg en del fremover. Oscar viser en voldsom sult og er ekstremt dedikert til å legge ned den jobben som kreves for å bli toppspiller. Det å nå vite at Oscar forplikter seg til FFK i årene fremover gjør at begge parter kan jobbe målrettet og strukturert videre med utviklingsmålene for Oscar.» Avslutter Magnus Pettersen.