Oscar og FFK skiller lag for denne gang

Etter to år på a-laget går ferden videre for midtbanekrigeren Oscar Lopez Borgersen (24).

Jernvilje
Oscar Lopez Borgersen kom tilbake til FFK i 2018 etter flere år med økonomistudier i Bergen. Før det var Kråkerøy-gutten juniorspiller i FFK og var nære debut i OBOS-ligaen i 2014. Per-Mathias Høgmo tok med en hardtarbeidende og målrettet Lopez Borgersen i 2018, og med en enorm vilje og dedikasjon har Oscar tatt gode steg de siste to årene.

- Oscar er i en fase i sin karriere hvor han trenger mest mulig spilletid. Vi tenker at det vil han kunne få i en annen klubb enn FFK på nåværende tidspunkt. Han har tatt steg og det vil være interessant å følge hans utvikling. Forteller Per-Mathias Høgmo.

Debuterte med seier på Melløs
Oscar fikk debuten sin for FFK når Moss ble slått med 2-0 på Melløs 21 april i 2018. Etter dette ble det ytterligere 10 kamper for den sympatiske midtbanespilleren, før det nå blir nye utfordringer for Oscar.

- Det har vært fantastisk å få leve ut guttedrømmen med å spille i FFK, men alt har sin tid og det er på tide at jeg etablerer meg i et førstelag. Jeg føler jeg har utviklet meg godt i FFK og ønsker å fortsette den utviklingen, da er det nødvendig med spilletid og sentral rolle i et lag. Jeg vil takke alle i og rundt klubben og håper opprykket sitter i 2020! Avslutter Oscar Lopez Borgersen.

Oscar Lopez Borgersen
Takk for innsatsen og på gjensyn Oscar!