Oscar Jansson ut 2022!

Oscar Jansson (17) har imponert stort i vinter og ble i dag belønnet med profesjonell avtale ut 2022!

Ekte Torping
Oscar Jansson kom til FFK fra Torp før 2017-sesongen, da gikk han inn på FFK G16 og siden gått gradene i klubben. I 2019 var han en viktig brikke for rekruttlaget i 4. divisjon som til slutt rykket opp til 3. divisjon på en meget overbevisende måte. I vinter har han vært mer eller mindre fast inventar på a-lagstreningene og nå blir tilværelsen permanent. Med Oscar inn i a-troppen er de 4 stopperplassene fylt opp sammen med Tomas Lopez Borgersen, Stian Stray Molde og Mads Nielsen.

- Det er svært gledelig å ha signert Oscar på en treårskontrakt. Han er nok et resultat av vilje til å være utviklingsfokusert, samt det gode arbeidet som har vært gjort og gjøres i vår utviklingsavdeling. Oscar er en utpreget forsvarsspiller som har sin store styrke i duellspillet. I tillegg er han hurtig og har en ekstrem sterk holdning til det han holder på med. Oscar kommer til å markere seg i FFK de kommende år. Forteller Per-Mathias Høgmo

Imponert mot god motstand
Oscar har de siste par årene tilhørt juniortroppen og vært under vingene til Magnus Pettersen og Thomas Johnsen. Denne vinteren har Oscar vært mest rundt a-laget og spilt i treningskamper mot sterk motstand som KFUM, Sandefjord og Ljungskile. De to siste kampene har han spilt fra start og imponert. Oscar selv er glad for tilliten og gleder seg til fortsettelsen.

- Jeg er utrolig stolt, men samtidig ydmyk, over å bli en del av a-stallen til FFK. Dette er ekstra moro for en Fredrikstad-gutt. Jeg vet jeg er i en utfordrerposisjon, men jeg skal fortsette å jobbe hardt og vise meg plassen verdig. Sier Oscar Jansson.

Vi gratulerer Oscar med kontrakt og gleder oss til å følge utviklingen i årene som kommer!
Oscar blir spiller nummer 11 i FFK-troppen utviklet gjennom egen klubb når han nå tar på seg drakt nummer 21!