OPPRYKK!

Returoppgjøret på Fredrikstad Stadion ble aldri spennende og rekruttene kunne til slutt juble for 8-1 sammenlagt og opprykk til Norsk Tipping Ligaen i 2020!

Onsdag kveld var det returoppgjør mellom Sandefjord 2 og FFK 2 i kampen om opprykk til 3. divisjon. Våre unggutter hadde 5-1 med seg hjem fra Vestfold forrige uke med det et godt utgangspunkt før det hele skulle avgjøres på en iskald Fredrikstad Stadion.
FFK stilte med mer eller mindre det samme laget som sist, eneste endringen var Oscar Lopez Borgersen som kom inn på laget etter å ha vært ute med skade i den første kampen.

Praktangrep
Klok av erfaring fra forrige kamp var det et mer kompakt FFK som gikk ut i dagens oppgjør. De unge spillerne fra Sandefjord viste frem gode ballferdigheter og mye fint spill forrige uke som ga de flere gode sjanser den gangen. På Stadion hadde FFK langt mer kontroll i en stram 4-4-2 i møte med Sandefjord som hadde gått for gull med 3-4-3 formasjon og alle mann i angrep for å hent inn ledelsen til FFK.

Etter 20 minutter dro FFK frem et strålende angrep som startet ved Koko som spilte gjennom Vestby på kanten, han slo lavt ut på 15 meter hvor Anas Farah var på plass og dunket inn 1-0 til FFK. Strålende scoring av unggutta! 1-0 til pause på Stadion etter en kontrollert og god omgang av FFK. Etter hvilen var det full kontroll for FFK som satt inn 2-0 ved Riki Alba og 3-0 etter en perlescoring av Micael Lervik som hamret inn en volley etter corner.

Dermed endte kvalifiseringen med 8-1 totalt over to kamper og rekruttene tok høstens 14. strake seier(!).

Neste år blir det 3. divisjon på rekruttene - Et veldig viktig steg for spillerutviklingen i Fredrikstad og FFK!