Okeke klar for FFK!

FFK henter angrepsspilleren Obilor Okeke (19) fra Asker Fotball!

Gjennombrudd i 2021
Obilor Denzel Okeke signerte for Asker før 2021-sesongen og ble en umiddelbar hit på Føyka i fjor. I sesongens første hjemmekamp herjet hurtigtoget med opprykkskandidat Hødd og kantspilleren ga seg ikke før han hadde satt 8 scoringer i nettet for Asker i Postnord-ligaen i fjor, på høsten ble han også belønnet med uttak på Norges U19 landslag. Nå har unggutten signert en avtale ut 2024 med FFK og hovedpersonen selv gleder seg til å ta fatt på livet i Fredrikstad.

- Jeg tenker at dette er perfekt for meg og min utvikling. FFK er en stor tradisjonsrik klubb, med mange fans. De spiller en veldig bra offensiv fotball som passer meg. Gleder meg veldig til å komme i gang! Forteller «Obi» Okeke.

KJØP SESONGKORT FOR 2022!

Ekstremferdigheter
FFK er langt fra den eneste klubben som har hatt Okeke på radaren gjennom fjorårssesongen og i vinter. Med en ekstrem hurtighet og mange målpoeng har lynvingen blitt lagt merke til av de fleste. FFK har fulgt Okeke gjennom hele 2021-sesongen og har den siste uken kommet til enighet med både klubb og spiller om en overgang, nå blir det spennende å se hva han kan utrette i OBOS-ligaen.

- Obilor er veldig spennende og vi er selvsagt veldig glade for at han valgte å komme til oss. Han har ekstremferdigheter med det utrolige rykket og toppfarten sin, men han har også tekniske ferdigheter som håndterer tempoet han forflytter seg i og et bra avslutningsrepertoar. Vi har forhåpninger om at han kan utnytte egenskapene sine enda mer når vi flytter han helt opp i frontleddet hos oss, og vi tror han passer veldig godt til vår måte å spille på. Offensivt vil han være en konstant trussel forsvarerne alltid må forholde seg til, og defensivt vil han kunne være en plagsom presspiller med forflytningskraften og aggressiviteten sin. Med Obilor inne har vi en allsidig og komplementær gruppe med angrepsspillere som kan true motstanderne på mange forskjellige måter, og ikke minst holde trykket oppe gjennom samfulle 90 minutter. Forteller Heier.

Obilor har fått drakt nummer 22 - Velkommen til Fredrikstad!