OBOS og FFK inviterer til fotballfest i byjubileet

OBOS og FFK inviterer alle barn i samarbeidsklubbene til gratis inngang når FFK møter Start i byjubiléets festuke i september.

Rundt 4500 barn spiller fotball i FFKs 18 lokale samarbeidsklubber, og alle er invitert på kamp med gratis inngang til FFKs kamp mot Start 17. september. OBOS og FFK ønsker å fylle Stadion på siste dag av festdagene som markerer byens 450-årsjubileum.

Gjentar suksessen: Slik kan byens bedrifter bidra til å fylle Stadion

- Vi har hatt et ønske om å ikke bare markere FFK, men også gjøre stas på våre 18 samarbeidsklubber. Fotballhistorien i Fredrikstad er ikke bare knyttet til FFKs bragder, det finnes mye sjel og historie i hver enkelt lokal klubb også, sier markedsansvarlig Svend Anders Karlsen-Moum.

- Det er tusenvis av barn i aksjon hver uke i disse klubbene, og det er viktig å gi dem opplevelser de kan ta med seg inn i fremtiden. Takket være et fantastisk bidrag fra OBOS, som er opptatt av å bygge samfunn, kan vi invitere alle lag i samarbeidsklubbene gratis på "jubileumskampen", sier daglig leder Joacim Heier.

Klubbene får informasjon om bestilling til kampen: Billetter kjøres ut per lag, og må bekrefte antall i et skjema for å få ut billetter til kampen. Her bestiller du plasser for ditt lag: http://bit.ly/gratisbillett2017

Fristen for å bestille er 11. september, men vi oppfordrer alle lag til å bestille så tidlig som mulig. I bestillingen kan man også velge å aktivere et tilbud på mat og drikke. Lag og klubber utenfor bysamarbeidet er også hjertelig velkommen på kamp, og kan bestille billetter lagvis til kun 50 kroner per person.

Se hvilke klubber som er en del av bysamarbeidet nederst i saken!

- Sammen med en del andre tiltak og tilbud har vi satt oss mål om å fylle Stadion den dagen, uansett tabellplassering - for vi må vise hva Fredrikstad by er laget av. Vi har fylt Stadion mange ganger før og skal gjøre det igjen, sier Karlsen-Moum bestemt.

- For OBOS er det viktig å engasjere seg der vi holder til, der folk bor og lever. Fotballen i Fredrikstad samler så mange mennesker, og er en viktig del av oppveksten til tusenvis av barn. Vi er glade for å bidra til gode opplevelser for dem, og oppfordrer alle til å dra på Stadion både 17.september og ellers når FFK spiller, sier regiondirektør i OBOS, Steinar Frølandshagen.

Frederikfesten 7.-17.september 2017 er den offisielle feiringen av Fredrikstads 450-årsjubileum.

Det jobbes med flere aktiviteter rundt og inne på Stadion til kampen mot Start, og en rekke andre tiltak som vi vil fortelle mer om den neste tiden. Sett av datoen - denne dagen drar du på Stadion!

Les hvordan din bedrift også kan bidra!

Disse klubbene er med i Bysamarbeidet i Fredrikstad

• Begby