OBOS blir ny generalsponsor i FFK

OBOS styrker sitt engasjement i Fredrikstad Fotballklubb og blir nå klubbens nye generalsponsor.

OBOS har i mange år vært en god støttespiller for Fredrikstad Fotballklubb og at Norges største boligorganisasjon nå øker sitt engasjement i klubben forklarer sponsorsjef Rasmus Aarflot slik:

– OBOS har som visjon å bygge framtidens samfunn og oppfylle boligdrømmer. Vi legger stor vekt på å skape lokalmiljøer der det er godt å bo, jobbe og leve. Nå skal vi sammen med FFK skape nye opplevelser og gjøre byen enda bedre å bo i.  FFK har en sterk posisjon i byen og gjør en fantastisk innsats både på og utenfor banen. Både FFK og OBOS har et felles ønske om at Fredrikstad skal være et godt sted å vokse opp og utvikle seg i – uansett hvor du kommer fra og hvem du er, sier Aarflot.

At FFK har forlatt OBOS-ligaen og tatt steget opp i Eliteserien synes sponsorsjefen er bra:
– Som ligasponsor for 1. divisjon kan du godt si at OBOS og FFK har hatt gjensidig glede og nytte av hverandre i flere år nå, men FFK hører jo hjemme helt i toppen av norsk fotball. Derfor er det ekstra hyggelig at vi kan fortsette det gode samarbeidet vi har utviklet gjennom mange år, også nå som FFK har blitt en eliteserieklubb, sier Aarflot.

Velkommen OBOS – takk til Værste

I FFK gleder man seg over at en ny hovedsponsor er på plass:
– Velkommen på laget, OBOS! Vi er veldig godt fornøyde med å få landet en god avtale med en så stor nasjonal aktør. OBOS har vært en sentral partner for FFK i noen år allerede. At de nå ønsker å ta skikkelig sats med FFK i Eliteserien, er veldig gledelig, sier kommersiell leder i FFK, Espen Østerhaug.

Samtidig takker FFK av selskapet Værste som generalpartner. – De har vært en lojal støttespiller i mer enn to tiår, og vil fortsatt være en betydelig samarbeidspartner for klubben både kommersielt og på mange andre områder i tiden fremover, sier Østerhaug.

Fotballglede og medlemsrabatt

Den nye avtalen sikrer OBOS-medlemmer gunstig rabatt på kampbilletter. I tillegg vil OBOS bidra til aktiviteter som OBOS Jentedag, OBOS Camp og OBOS Miniliga noe OBOS’ regiondirektør på Fredrikstad-kontoret, Steinar Frølandshagen, hilser velkommen:

– Fredrikstad er en Eliteserieby! Samarbeidet med FFK er godt på alle plan – og det føles ille bra at vi nå har en avtale på plass som gir våre medlemmer toppfotball i egen by. Målet med de øvrige aktivitetene er å skape fotballglede for barn og unge. I tillegg planlegger vi for en egen medlemskveld på stadion, så her er det mye å glede seg til, avslutter Frølandshagen.

For ytterligere kommentarer, kontakt:

• Espen Østerhaug, kommersiell leder i FFK, [email protected] – tlf. 977 46 943
  • Rasmus Aarflot, sponsorsjef i OBOS, [email protected] – tlf. 959 65 555
  • Steinar Frølandshagen, regiondirektør OBOS Østfold – tlf. 95304411

Om OBOS

Norges største boligbyggelag med over 560.000 medlemmer. OBOS viktigste oppgave er å bygge
boliger til medlemmene, i tillegg til virksomhet innen bank, eiendomsmegling, forvaltning, rådgivning
og næringseiendom. OBOS har et stort samfunnsprogram med mål om å utvikle byer og steder. For å bidra til livet mellom husene, er det etablert programmet OBOS gir tilbake for gode bo- og oppvekstmiljøer, klima og miljø.

Foto: Ayi Photo