Nybergsund Trysil neste!

Lørdag klokka 16:00 sparkes ballen i gang mellom Nybergsund Trysil og FFK på Sundet sin splitter nye kunstgressbane.

Med elgjakta igang forventer nok ikke Nybergsund Trysil storinnrykk av tilskuere denne lørdagen. For to år siden prøvde klubben seg nemlig med et stunt hvor 200 gratisbilletter ble tilbudt "elg-enker", altså damene til menn som var borte på elgjakt.

Om de forsøker seg på lignende stunt denne gangen vites ikke, men selve fotballkampen skal allikevel bli veldig interessant med to lag som gjerne vil ha en god prestasjon.

Formel 1 legende på trening
Nybergsund Trysil har imponert mange i flere år. Klubben har vært i de 3 øverste divisjonene i nesten samtlige av de siste 30 årene.
Bygda Nybergsund har 240 postkasser, mens inkludert Trysil favner klubben over et område på omkring 6500 innbyggere.

Nybergsund har vært kjent for flere gode prestasjoner, spesielt kvartfinalen i NM i 2007 og ikke minst opprykket samme år og de påfølgende 4 sesongene hvor laget holdt seg i Adecco-ligaen.
De er også kjent for koblingen til Formel 1 legenden Michael Schumacher som i lang tid hadde hytte på Trysil og både trente og spilte turnering med Nybergsund når han var innom.

Laget til Sundet har en del lokale innslag i troppen, men har også mange spillere fra andre deler av landet. Klubben har i tillegg flere utenlandsimporter som Eino Puri fra Estland som kan skilte med 5 landskamper, Sofiane Dia fra Frankrike, Aleksander Cisic fra Serbia, Albert Berisha fra Sverige, Victor Wagner Pedersen fra Danmark og Fabrizio Tambucho fra Uruguay.
I sommer hentet de angrepsspilleren Andreas Hellum fra Mjøndalen.

Tøff høst
Den gamle landslagsbacken Jarl Andre Storbæk trener Nybergsund Trysil, og mannen med hundrevis av kamper i toppfotballen og 17 landskamper for Norge har en tøff utfordring denne høsten. Nybergsund havnet nemlig under streken i forrige runde.
Fram Larvik så fortapte ut i sommer, men har fått opp dampen med 4 kamper på rad uten tap og har passert Nybergsund på tabellen, rett over Fram igjen ligger Odd2 som normalt sett pleier å mobilisere de nødvendige ekstra prosentene på slutten for å sikre plassen.

Nybergsund har igjen vanskelige bortekamper mot Mjølner og nettopp Odd2, men har også en viktig hjemmekamp mot Hønefoss som ikke ser ut til å klare å berge plassen.
Høsten så langt har ikke vært den beste med 8 kamper uten seier, men samtidig har de bydd på god motstand i flere av kampene.

Senest klarte de 2-2 borte mot Moss på Melløs, og tidligere i høst reiste Grorud hjem fra Nybergsund med 0-0 i bagasjen.
Sundet har også klart 1-1 borte mot Stabæk2 etter sommeren.
Forrige seier kom på walk-over den 14. juli når Fram Larvik møtte opp med bare 8 mann og kampen måtte avbrytes etter nye skader for Fram.
Det er på hjemmebane Nybergsund har gjort det så langt i år, 5 seire 1 uavgjort og 5 tap er fasit med to hjemmekamper igjen å spille.

Gjenskape prestasjoner fra tidligere i høst
For vår egen del handler det naturligvis om å nullstille og finne tilbake til de gode prestasjonene som ga oss 16 av høstens første 18 mulige poeng.
Høstsesongens første 5 kamper ga oss 15 mål og mange solide prestasjoner både individuelt og kollektivt, det er denne følelsen vi nå må finne tilbake til i sesonginnspurten.

Forrige møte med Nybergsund Trysil endte med en flott 6-0 seier etter en pangåpning med 3-0 allerede før kvarteret var spilt.
Målscorere den gangen var Veteli, Sellin x2, Nilsen og Lekaj x2.

Vi har vært uheldige med en del skadeutfordringer den siste tiden, men iherdig innsats av våre dyktige medisinske ansvarlige har fått flere av spillerne tilbake i trening denne uken.
Leonard Getz og Tomas Lopez Borgersen er tilbake i troppen til helgens kamp.
Ludvig Begby er i bedring, men skal gjennom flere undersøkelser for å vurdere omfanget av skaden.
Kjell Rune Sellin er også i stadig bedring og håper å være tilbake mot enten Stabæk 2 eller Grorud.

Sakari Mattila og Rocky Lekaj er dessverre ute for sesongen med sine skader.

Forøvrig er det fortsatt bare Mads Nielsen som er i faresonen for å få karantene med sine 3 gule kort. Øvrige spillere er minst 2 gule kort unna.

Kampstart på Nybergsund Stadion er 16:00 på lørdag.
VI håper å se mange trofaste supportere på tribunen for å støtte guttane i innspurten!