Ny trener for Jenter 17

Joachim Phan har signert ny avtale med FFK og skal ta over som hovedtrener for J17. FFK ønsker Joachim velkommen til klubben.

Joachim tok C-lisens i Norge/Buskerud hvor han startet trenerkarrieren som G16 trener på ROS.

Etter et halvt år i ROS gikk turen videre til Danmark og Oure FA hvor han tok B-lisensen, DBU Keepertrenrr 0 og 1 mens han var assistenttrener på Oure FA sitt dame seniorhold, keepertrener med ukentlig mentoring av Lars Høegh og trener for Skårup J13 som tok seg til fynsmesterskap.

Etter et godt år i Danmark gikk turen hjem til Lillehammer hvor han var tre år og trente G16 i LFK, J16 og Damesenior i Fåberg Fotball og J16/17 i LKFK 1 div mester.

Etter Lillehammer ble det Trosvik i to år hvor han trente G19 og J14 første året og tok J14 til KM mester og i år har han trent J15 Regional. I tilleg har han også trent Kretslag Østfold J2005.

"Jeg gleder med nå til å ta fatt på et nytt kapittel i FFK med J17 og Bylag. FFK har vært en klubb nært hjerte siden barndommen så å gå ut på Stadion til første kamp er noe jeg virkelig ser frem til.

Jeg er veldig glad for å få være en del av et lag som vil satse på damefotballen og vil jobbe hardt med spillerutvikling for å sørge for at fremtiden ser lys ut for damefotballen i Fredrikstad og Østfold.

Jentenes utvikling er hovedfokus og vi ser derfor for oss å ha et lag i regional J17, KM J17 og NM J16 og 19 så alle spillerne får muligheten tiø å utvikle seg på et godt og passende nivå og så de beste får referanser fra topp nivået i vår aldersgruppe.

Når det kommer til bylagsatsingen så ønsker jeg at vi kan være ledende produsent til landslagskolen (Sone, Krets, lands) og dyrke frem spillere med xfactor og gode tekniske, fysiske og taktiske ferdigheter." sier Joachim Phan.

"Vi i FFK er fornøyd med å få en godt skolert trener på plass for å ivareta satsningen vår på J17" sier Tor Henning Holvik.