Ny god prestasjon av jentene og oppstart av nytt kull

I helgen hadde Vålerenga invitert Bylag J13 og det nyeste tilskuddet J12 til drømmedag i Oslo, der både treningskamper og kvinnenes cupfinale i Telenor Arena stod på programmet.

I tillegg til det allerede godt innarbeidede J13, var dette også ilddåpen for det helt ferske Bylag J12 med spillere fra klubbene i Bysamarbeidet. Det var derfor en stor delegasjon på 60 spillere og foreldre som denne lørdagen hadde tatt turen til Oslo med felles buss fra Fredrikstad. Bylag J12 er helt i startgropa men hadde allerede rukket å gjennomføre noen treninger i Østfoldhallen før turen til Oslo der deres aller første treningskamp ventet. Vålerenga stilte med et sammensatt lag og gikk tidlig opp i 1-0 ledelse, men det ferske bylaget fra Fredrikstad snudde kampen og ga seg ikke før det stod 7-1. En flott start for et lag som det blir spennende å følge med på i tiden som kommer.

Samtidig skulle Bylag J13 måle krefter mot Vålerenga J14 i sin første 11`er kamp på stor bane. FFK vant motsvarende oppgjør på Fredrikstad Stadion i sommer 5-0 og det var knyttet spenning til om de rød/hvite jentene kunne få til en like god prestasjon på 11`er bane mot et overårig Vålerenga lag. Når dommeren blåste i gang kampen så man raskt at spenningen rundt banestørrelse og store flater å dekke var grunnløse. Med gode kollektive forskyvninger og lite strekk i laget videreførte jentene sitt varemerke som et spillende og hardtarbeidende lag, og kopierte resultatet fra i sommer med en flott 5-0 seier over de overårige Vålerenga jentene.

Trenere og støtteapparat rundt jentenes Bylag ønsker å takke klubbene i bysamarbeidet, trenere og foreldre for et godt samarbeid i 2019!

Bylag J12 2020