Ny avtale for Solberg

Nicolay Solberg var i storform i opprykkssesongen og nå er han klar for mange flere år i FFK.

Comeback i 2019
Nicolay Solberg hadde sin første periode i FFK i 2013-2014. Etter flere år med imponerende spill i OBOS-ligaen for Ull/Kisa var Solberg tilbake i Fredrikstad i 2019 og i 2020 var angrepsspilleren i storform og leverte en rekke sterke prestasjoner for FFK. Nå gleder 29-åringen seg til mange nye sesonger på Stadion etter å ha signert en avtale ut 2024.

- FFK har blitt en stor kameratgjeng, både i og rundt laget. Jeg har veldig lyst til å bidra her fremover og være med på å nå nye mål. Selv om jeg begynner å bli voksen, så er det lenge siden jeg har følt meg i så godt form og trygg på egne ferdigheter og lagets kvalitet. Det er her jeg alltid har hatt lyst til å være og jeg opplever det som en tilliterklæring å få en såpass lang kontrakt som en belønning etter en god sesong, nå er det bare å jobbe knallhardt videre for å levere! Forteller Nicolay Solberg.

Poengmaskin
2020-sesongen til Solberg ble bare bedre og bedre jo lengre den gikk. Til slutt hadde Solberg satt inn 13 mål og levert 4 assist på totalt 19 kamper, hvorav kun 13 var fra start. Det gir et imponerende snitt med målpoeng hvert 75. minutt med spilletid. Nå venter tøffere motstand, men FFK-ledelsen er trygge på at Solberg skal være en viktig bidragsyter også i OBOS-ligaen. I sesongene 2016-2018 leverte han solide 50 målpoeng for Ull/Kisa fordelt på 69 startede kamper på nest øverste nivå.

- Nicolay har levert et imponerende antall målpoeng nærmest alle år, det er vi overbevist om at han vil fortsette med. Høyrefoten er strålende og selv om han ikke har de kvikkeste beina i fotballen, så er det få som er kvikkere i hodet. Fotballforståelsen, frekkheten og evnen til å lese motstandere og situasjoner er fantastisk. Egenskapene til Nicolay gjør at vi tror han har sine beste år foran seg. Han er en lagspiller på og utenfor banen og bidrar masse i hverdagen. Hans egen hverdag med jobb og familie er også godt på plass nå, noe som legger til rette for gode prestasjoner på banen i mange år fremover. Sier Joacim Heier.