Ny avtale for Jenssen

Håvar Jenssen har startet på sin 9. sesong på FFK sitt a-lag, nå har han signert for flere.

Nesten 150 kamper
Håvar Jenssen (24) har stått nesten samtlige kamper for FFK siden starten av 2017-sesongen. Nå nærmer den storvokste burvokteren seg 150 kamper for FFK og kan glede seg til mange nye år i FFK. Håvar sin nye avtale løper ut 2023 og mossingen ser nå frem til å ta fatt på OBOS-ligaen igjen.

- Klubben har gitt meg muligheten til å blomstre i løpet av de siste 8-9 årene. Jeg føler heldigvis at jeg har tatt vare på denne muligheten, og videre bidratt til den positive utviklingen av FFK gjennom de siste årene. Gleder meg til fortsettelsen!
Resultatet av klubbens utvikling de siste 3 årene er at jeg trives bedre enn noen gang. Vi har blitt en kompisgjeng som kjemper for å nå samme mål. Trenerteamet er også en sentral grunn til at tilværelsen i Fredrikstad er så positiv. Poenget er vel at jeg er utrolig positiv til 3 nye år i FFK!
 Forteller Håvar Jenssen.

Bunnsolide sesonger
Håvar Jenssen har vært sikker som banken i Postnord-ligaen for FFK og holdt buret rent i hele 25 av sine 70 siste seriekamper. Med ny kontrakt i 3 år fremover blir det forhåpentligvis mange nye smultringer å glede seg over for Håvar og FFK.

- Håvar er en meget solid og stabil keeper som vi er glade for å beholde i FFK. Han er en enorm skuddstopper og veldig god 1 mot 1. Med fysikken sin så har han potensial til å bli dominerende i feltet og han blir stadig bedre i distribusjonen. I keeper-år er han fortsatt relativt ung og med hans profesjonalitet og vilje til å bli bedre så kommer han til å ta mange nye steg i årene som kommer. Forteller Joacim Heier.