Ny avtale for Bjørn!

I januar 2018 startet Bjørn Johansen i FFK, januar 2019 tok han over hovedtreneransvaret og nå har han signert avtale ut 2023!

Tar fatt på år 4, 5 og 6 i FFK
Bjørn Johansen kom til Fredrikstad for å være med i teamet til Per-Mathias Høgmo, 3 år senere er det Bjørn selv som har hovedansvaret og med opprykk til OBOS-ligaen er «Bummen» mer motivert enn noen gang.

- Jeg gleder meg virkelig til å fortsette arbeidet mot toppen av norsk fotball i denne fantastiske klubben. Jeg setter stor pris på at FFK viser meg denne tilliten. Vi har bygget en solid plattform som hele klubben jobber ut fra, der sulten og ambisjoner om enda bedre prestasjoner står øverst på agendaen hver eneste dag. Jeg ønsker å videreføre FFK DNAet som er en direkte og hurtig angrepsfotball der vi skal jage i flokk med høyt aggressivt press og hele tiden jakte nye scoringer. Vi skal være et godt organisert lag med riktige avstander mellom leddene. Jeg har blitt glad i klubben, byen og menneskene og er takknemlig for å kunne bidra til noe som betyr så mye til så mange. Forteller Bjørn.

Fortsette på samme kurs
I 2021 er FFK tilbake i OBOS-ligaen. Postnord-ligaen har vært en arena hvor FFK har vært førende i de aller fleste kampene, noe kun 11 tap på 71 seriekamper gir et tydelig bilde på. I OBOS-ligaen blir det helt sikkert større utfordringer, men kursen som er valgt for flere år tilbake er også den som skal føre an i OBOS-ligaen.

- Trenerteamet med Bjørn i spissen har stadig flyttet grenser i treningsarbeidet, noe vi alle er opptatt av skal fortsette. Fokuset vårt er på utvikling og prestasjon, så kommer resultatene som en konsekvens av hvor godt arbeid man har gjort. Her har Bjørn, teamet hans og spillerne blitt veldig gode og vi gleder oss til å se hva de kan oppnå i årene som kommer! Forteller Joacim Heier.

Fornøyd Styreleder
Styreleder Jostein Lunde er svært fornøyd med at hovedtreneren har forlenget sin avtale og gleder seg over kontinuiteten klubben nå har på alle nivåer.

- Vi har en grunnleggende tro på at de beste resultatene skapes når kompetente mennesker med prestasjonsfokus får erfaringer og blir enda klokere sammen over tid. Bjørn har vist oss at han har de egenskapene en hovedtrener i FFK skal ha. Med denne forlengelsen signaliserer vi en stor tro på at Bjørn og hans team er de beste til å lede og forvalte videreutviklingen av våre seniorlag på herresiden. Kontinuiteten vi nå besitter gir oss en arbeidsro og et detaljfokus som har vært sårt savnet i FFK, og som er avgjørende på vår vei til å befeste oss som en etablert toppklubb i norsk fotball. Avslutter Jostein Lunde.