Nielsen med ny kontrakt!

Mads Nielsen har vært fast inventar i nærmest alle FFK sine startoppstillinger siden 2018, nå har den store dansken signert for flere år i Fredrikstad!

Ut 2023
Mads Nielsen har startet på sin 4. sesong i FFK og er blitt en kontinuitetsbærer for klubben. Denne uken signerte Mads en ny avtale med utløp etter 2023-sesongen, og med det er han klar for flere sesonger i hvitt og rødt. Forsvarsspilleren selv gleder seg til å fortsette ferden i Fredrikstad.

- Jeg er veldig fornøyd med å signere ny kontrakt. Det er mye positivt i og rundt klubben, det gjør det spennende å være med videre! Gleder meg til årene som kommer og ikke minst til at serien skal begynne, da skal vi vise hva Fredrikstad som klubb og by kan få til sammen! Forteller Mads Nielsen.

Stor utvikling
Mads Nielsen ankom Norge sommeren 2015 da han spilte høstsesongen for Nest-Sotra. Etter en høst utenfor Bergen gikk turen sørover og til to sesonger i toppen av OBOS-ligaen med Sandnes Ulf. I 2018 ble Mads hentet til Fredrikstad, tre år senere har han startet 74 av 77 offisielle kamper for FFK, kun avbrutt av 3 karantener for gule kort. Joacim Heier gleder seg over å ha med midtstopperen videre i plankebyen.

-Mads var en god fotballspiller når han kom til Fredrikstad, og han har utviklet seg mye siden den gang. Mads er en voksen oppgave for de fleste angrepsspillere å bryne seg på, i tillegg er han viktig offensivt både med ball bakfra og ikke minst på dødball. Som person har han utviklet seg til å bli en meget profesjonell utøver som representerer kulturen vår på en god måte. Mads er fortsatt bare 26 år og vi tror han vil ta mange nye steg i årene som kommer. Sier Joacim Heier.