Møter et stjernespekket Regjerings-lag!

Torsdag entrer FFK sitt Gatelag Ullevaal-matta og på motsatt banehalvdel står et stjernespekket lag fra Regjeringen - Se hvem FFK skal møte her!

Lovnad fra Anniken Hauglie
Under åpningen av nasjonal gatelagsturnering på Hamar i juni, inviterte arbeids- og sosialminister Anniken Hauglie vinneren av turneringen til kamp mot regjeringslaget. «For regjeringen handler det om å anerkjenne jobben disse menneskene gjør hver dag i sitt livs viktigste kamp – nemlig kampen for en rusfri hverdag og et godt liv», sa Hauglie i åpningstalen. Etter to tøffe turneringsdager var det til slutt Fredrikstads gatelag som kunne smykke seg med tittelen Norges beste gatelag og glede seg til å møte regjeringen til kamp.

Det er FFKs gatelag som skal spille kampen, men dette er også en hyllest til alle våre gatelag og spillere for den jobben de gjør hver dag for en rusfri hverdag og et bedre liv. Det er også en anerkjennelse av alle menneskene med et hjerte for gatelagene, de frivillige som er med å skape de trygge og gode arenaene for våre spillere, kommunene som bistår oss og våre samarbeidspartnere som gjør det mulig å tilby et fullverdig fotballtilbud til 19 lag og over 250 spillere hver uke.

I løpet av de siste 8 årene har over 100 spillere funnet veien tilbake til utdanning eller jobb og hver uke produseres mellom 3-4000 rusfrie timer på tvers av våre gatelag. Dette ønsker vi å feire med deg den 8. august

Gatelagene er forankret i klubber i norsk toppfotball, og våre gatelagsspillere tilbys et fullverdig fotballtilbud på klubbenes stadion. For våre spillere er det en stor opplevelse av fotballfamilien åpner dørene til selveste Ullevaal Stadion slik at kampen mellom regjeringslaget og Fredrikstads gatelag kan spilles nettopp der.

Stjernespekket lag
Regjeringen sparer ikke på kruttet i oppstillingen sin og har med følgende kampklare spillere:
Erna Solberg (Statsminister), Siv Jensen (Finansminister), Kjell Ingolf Ropstad (Barne- og Familieminister), Jan Tore Sanner (Kunnskaps- og Integreringsminister), Bent Høie (Helseminister), Frank Bakke-Jensen (Forsvarsminister), Ola Elvestuen (Klima- og Miljøminister), Nikolai Astrup (Digitaliseringsminister), Olaug Bollestad (Landbruks- og Matminister), Harald Nesvik (Fiskeriminister) og Ingvil Tybring-Gjedde (Samfunssikkerhetsminister) er alle med når Regjeringen skal opp til kamp mot de regjerende Norgesmesterne fra Fredrikstad.

Vi ønsker alle velkommen til nasjonalarenaen for en helt unik fotballkamp!

Program torsdag 8. august
Kl. 18.00 Stadion Åpner dørene for publik (NB: Inngang 16 benyttes)
Kl. 18.25 Regjeringslaget ankommer stadion
Kl. 18.45 Velkommen og oppvarming