Maxwell Woledzi klar for FFK!

FFK har signerte den ghanesiske midtstopperen Maxwell Woledzi (22) fra Vitoria SC i Portugal.

Avtale ut 2026

Maxwell Woledzi fylte 22 år tidligere i juli og har signert en avtale med FFK ut 2026. Midtstopperen har det siste året vært i Vitoria SC i Portugal, etter å ha blitt hentet fra FC Nordsjælland i fjor sommer.

Nå er det FFK som gjelder for forsvarsspilleren, som gleder seg til å ta fatt på tiden i Fredrikstad.

«I am very happy to sign for a club like Fredrikstad. A club with great ambitions and demands. I think this is the right club and the right place for me to make the next step, and I am looking forward giving my best to defend the good name of the club and achieve what we all want here in FFK.». Forteller Maxwell.

Jaktet i halvannet år

Maxwell Woledzi er ikke et nytt navn innenfor veggene på Stadion. Faktisk har klubben jaktet spilleren i over halvannet år. Som 18-åring ble han hentet fra Right to Dream, FC Nordsjælland sitt akademi i Ghana, og til Danmark. I Superligaen ble det til sammen 29 kamper, før ferden gikk videre til det portugisiske topplaget Vitoria SC. De gjorde en god sesong og kvalifiserte seg for spill i Europa kommende sesong, men for Maxwell ble ikke oppholdet som forventet og nå går turen tilbake til Skandinavia.

«Vi jobbet hardt for å hente Maxwell i fjor, men lyktes ikke da. Når sjansen dukket opp igjen nå, så var det en mulighet vi ikke kunne la gå fra oss. I Maxwell får vi en spiller med et allerede høyt nivå og et enda større potensial. Han har både fysikk, fart, duellkraft og gode ferdigheter på ball. Han har vært flere år i Skandinavia, spilt på kunstgress i Nordsjælland og har erfaring fra Skandinavias beste liga. I tillegg er han en flott person med gode grunnverdier. Vi er særdeles fornøyd med å få en spiller som Maxwell til Fredrikstad». Forteller Joacim Heier.

Drakt nummer 22

Maxwell signerte onsdag og er på plass når laget samles igjen 20. juli. Han har valgt seg drakt nummer 22 og kan få sin debut når FFK tar imot Moss til treningskamp på Fredrikstad Stadion lørdag 29. juli.

Vi ønsker Maxwell velkommen til Fredrikstad!

Foto: Jon Klasbu