Mathias Solstad ny Utviklingsansvarlig

Mathias Solstad kommer fra tilsvarende rolle i KFUM og blir fra i sommer ny Utviklingsansvarlig i FFK!

Annonse:

Solid bakgrunn

Mathias Solstad er opprinnelig fra Bærum, men har de siste årene vært bosatt i Oslo og jobbet i KFUM. Han er masterutdannet fra Norges Idrettshøgskole og har også lederutdanning fra Sjøforsvaret. Innen fotballen har han vært trener på både ungdoms- og seniornivå, samt trener på NTG. Han er nå på sitt tredje år som Utviklingsansvarlig i KFUM, før det var han trener i samme klubb og før det igjen var han rekruttrener i Kongsvinger. Fra sommeren blir det Fredrikstad og FFK for Mathias.

«Jeg er veldig glad for å bli en del av teamet i Fredrikstad. Klubben og byen har spennende målsettinger som jeg ønsker å bidra til, og vi må jobbe hardt og jobbe sammen for å gjøre drømmer til virkelighet. Etter opprykkene virker klubben fornyet, og jeg har fått et godt inntrykk av folkene. Fredrikstad har stolte tradisjoner for toppfotball, så jeg er ydmyk for muligheten jeg har fått. Nå skal vi samle oss med gode spillere fra Østfold og ellers i landet som kan underholde og engasjere supporterne på stadion." Forteller Mathias.

Bygger videre

FFK har vært en stor byggeplass over flere år, og arbeidene er langt fra ferdig. Ambisjonen er å fortsette jobben med å bygge en stadig sterkere sportslig organisasjon som både utvikler lag og spillere på høyt nivå i nasjonal målestokk.

«Vi har gjort store løft i organisasjonen over flere år, og vi begynner å nærme oss den samlede styrken og kompetansen vi ønsker oss. A-laget har hatt en bratt utviklingskurve de siste par årene, og Utviklingsavdelingen fikk et stort løft fra nyttår. Nå fortsetter satsingen med det vi tror blir en meget god ansettelse i Mathias, som kommer inn med mye kompetanse og en ambisjon om å løfte FFK sitt utviklingsarbeid videre, mot toppen av Norsk fotball. Det er få betydningsfulle grunner til at ikke FFK skal være blant landets beste til å produsere fotballspillere og vi ønsker å være flaggskipet for spillerutvikling i vår region, ansettelsen av Mathias er et nytt steg i retning den ambisjonen». Forteller Joacim Heier.

Pettersen med ny rolle

Ansettelsen av Mathias betyr også at Magnus Pettersen sin tid som Utviklingsansvarlig nærmer seg slutten. Det er fortsatt en stund til oppgavene overføres, og Magnus jobber videre med stø kurs frem til det. Når Mathias til sommeren overtar stafettpinnen, skal Magnus over i ny rolle i Utviklingsavdelingen.

«Magnus har gjort en stor jobb for FFK i mer enn et tiår, og skal fortsatt ha en betydelig rolle i Utviklingsavdelingen. Det er Magnus selv som har uttrykt et ønske om en endring etter mange år med hovedansvaret for avdelingen, og vi er veldig glade for at vi har med Magnus og all hans kompetanse og erfaring videre i en ny, ikke enda definert, rolle i Utviklingsavdelingen. I sum står vi enda sterkere stilt fra i sommer.» Avslutter Joacim Heier.