Marius Hagen til FFK

Årets spiller i Hødd i 2018 ble i dag klar for FFK og er på plass når treningene starter opp på mandag.

Kontrakt ut 2020
Marius Hagen (26) har signert på en avtale ut 2020-sesongen og er på plass på første trening for året førstkommende mandag.
Midtbanespilleren har det siste året spilt for Hødd og med sin oppofrende stil var han en viktig brikke for laget fra Høddvoll som lenge lå an til opprykk.

- I Marius har vi fått en løpssterk ballvinner på midtbanen. Solid erfaring fra blant annet Superettan og OBOS-ligaen. Gode lederegenskaper. Forteller Per-Mathias Høgmo.

Løpsmaskin
Marius Hagen er kjent for en stor innsats i alle kamper med mange løpemeter og knallhardt duellspill. Midtbaneterrieren scoret 2 mål for Hødd i 2018 og for Elverum i 2017 i OBOS-ligaen satt han inn 5 mål fra sin dype midtbanerolle. Nå gleder Marius seg til å ta fatt på FFK-karrieren.

- Det er utrolig kjekt å signere for FFK, en stor og tradisjonsrik klubb fra en flott by. Jeg skal gi alt i hver kamp for å hjelpe klubben opp og fram.
Det er med ydmykhet at jeg tar på meg drakta, jeg har spilt her flere ganger og vært sjalu på den flotte klubbsangen og støtten fra tribunen. Håper på mange gode opplevelser fra på Stadion! Forteller Marius.

Marius er en aktiv person og i tillegg til fotballen har han studert i flere år, og i tiden som kommer skal han bygge videre på idretts- og pedagogutdannelsen sin.
Marius har også i flere år vært aktiv som driver av fotballskoler og engasjert seg i de klubbene han har spilt for, det blir også tilfellet i FFK hvor han skal ha ansvaret for FFK-akademiet.

- Det blir kjekt å få flyttet inn med kjæresten og fortsette med studiene mine. Jeg gleder meg veldig til å komme igang i FFK. Avslutter Marius.

Mye erfaring
Marius er bare 26 år, men har mange år på baken i OBOS-ligaen og Postnord-ligaen.
I OBOS-ligaen har han spilt for Elverum, Kristiansund, Nest-Sotra, Åsane og Notodden. I tillegg har han et år på svensk nivå to i Superettan med Husqvarna.

Bjørn Johansen er glad for signeringen og ser frem til å få Marius inn i gruppa.

- Med Marius sin aggressivitet og oppofrende spillestil får vi en spiller som ofrer alt for klubben sin. Marius er en erfaren spiller som er sulten på å bringe FFK tilbake på øverste nivå i norsk fotball. Forteller Bjørn "Bummen" Johansen.

Godt utgangspunkt før første trening
Med Marius på plass teller nå troppen 19 spillere, i tillegg til at Phillipe Koko er med og trener fast med a-laget fra og med oppstarten på mandag.
Fortsatt er intensjonen å signere et par spillere til, og det er i de to fremste leddene det jobbes med å forsterke.
Når treningene starter neste uke er det dermed en helt annen situasjon enn på samme tidspunkt i fjor.

- Utgangspunktet ved starten av oppkjøringen til denne sesongen er milevis foran der vi var på samme tidspunkt i fjor. Vi har kontinuitet i troppen, langt flere brikker på plass og mange av unggutta som hadde sin første seniorsesong i fjor har nå ett år i ryggsekken.
Vi er godt fornøyd med tingenes tilstand og jakter videre på de siste brikkene for kommende sesong. Avslutter Joacim Heier.