Maikel Nieves til FFK!

FFK og angrepsspilleren Maikel Nieves er enige om en kontrakt ut 2021, spanjolen er på plass i Fredrikstad i slutten av uken.

5 år i Skandinavia
Maikel Nieves, som egentlig heter Antonio Nieves Martin, kom til Norge og Nybergsund i 2014. Debutsesongen i Postnord-ligaen ble meget med hele 16 mål og 11 assist for «Sundet». Deretter gikk ferden videre til Kongsvinger hvor han var en sentral brikke i laget til Luis Pimenta som tok seg fra Postnord-ligaen i 2015 til cupfinale og Eliteseriekvalifisering i 2016.

2017 var en mindre god sesong for Kongsvinger, men også dette året noterte Maikel seg for 9 mål og 5 assist fra sin hengende spissrolle.
Etter tre gode sesonger i Kongsvinger gikk turen videre til Allsvenskan og Brommapojkarna i 2018, og fra 2019 er det altså FFK som skal få gleden av Maikel Nieves.

- I'm very happy to join FFK, I know how big this club is in Norway and I'm coming here to help bring the club back to where it belongs.
I'm looking forward to start training, meeting my new teammates and settle in the city.
I am a player who works a lot and always give good energy to the rest of my teammates. I hope that the upcoming season will be a success for all of us, but to achieve that we have to start to prepair ourself from now. Forteller Maikel.

Styrker angrepet
Maikel er en fotrapp og teknisk godt skolert spiller som vil være en klar forsterkning offensivt for FFK, men han vil også styrke laget defensivt med en stor løpskraft og dyktig presspill.

Sportslig leder Per-Mathias Høgmo er godt fornøyd med nysigneringen.

- Maikel er en godt skolert spanjol. Leverer målpoeng gjennom offensive kvaliteter, samtidig som presspillet hans er forbilledlig. Han tilfører troppen vår rutine og stabilitet. Forteller Per-Mathias.

På plass senere i uken
Maikel er på plass i Fredrikstad i slutten av uka og gjennomfører den medisinske sjekken hos Stadionklinikken før han er formelt klar for FFK.
Maikel har med seg sin norske samboer og sønnen deres til Fredrikstad og er allerede igang med å se etter et sted å bo.

Med signeringene av Maikel og Marius Hagen denne uka begynner nå troppen virkelig å ta form, men det jaktes fortsatt videre etter forsterkninger inn mot 2019-sesongen.

- Vi ligger langt foran fjoråret på dette tidspunkt. Kombinasjonen av rutine og unge spillere er godt balansert. Flere av de yngste har i tillegg lagt bak seg sine første år i a-troppen, det gjør dem langt bedre rustet til å ta nye steg. Rutinerte spillere tilfører bedre stabilitet i trening og kamp. Samlet sett gir det oss større kraft. Avslutter Per-Mathias.

Vi ønsker Maikel velkommen til Fredrikstad!

Foto: Kongsvinger Toppfotball