Lykke til videre Aleksander!

Etter 5 år i FFK er Aleksander klar for nye oppgaver som hovedtrener i Kolbotn i Toppserien.

Får muligheten i Toppserien
Aleksander kom hjem til Fredrikstad og FFK etter flere år i Vålerenga sin Utviklingsavdeling. Fra inntreden i 2015 har det blitt mange ulike oppgaver for den unge treneren som både var aktiv på feltet og på kontoret under sin tid i klubben.
Majoriteten av årene på Stadion var Aleksander en dyktig og engasjert trener på feltet til A-laget, men gjorde også sterke bidrag for Utviklingsavdelingen i rollen som Faglig leder. I tillegg har han i nesten hele perioden vært Sportssjef på Wang Toppidrett, noe han også fortsetter med frem til og med sommeren.

Nå går ferden videre for Aleksander som har fått muligheten til å trene et av Norges fremste kvinnelag. Kolbotn gjorde en godkjent sesong i 2019 og satser friskt mot fremtiden, nå med en Fredrikstad-mann ved roret.

- Jeg har lært utrolig mye om meg selv i tiden min i FFK. Skulle ønske at ting hadde gått bedre sportslig, men bak fasaden har det vært gjort mye grundig arbeid i flere år. Jeg kom til FFK med en hederlig pris som årets unge trener i Norge og ambisjonen som trener har vært der hele tiden. Den siste perioden ble lengselen til feltet, utvikle spillere og lag stor. Og dette ble enklest realisert utenfor FFK. Sulten etter å utvikle meg selv er stor og målet for egen trenerkarriere er stor. Jeg har mange å takke for årene i FFK og håper at omgivelsene står bak klubben den kommende perioden som mange elsker så høyt. Det er kun spørsmål om tid før FFK begynner å klatre i divisjonssystemet. Lev ut postulatet "En for alle, alle for en". Og brått så krysses våre veier igjen. Innerst inne er vi alle røde. Avslutter Aleksander.

Per-Mathias Høgmo takker Aleksander for innsatsen i FFK og ser frem til å følge hans ferd videre i norsk toppfotball.

- Aleksander er fortsatt en meget ung trener. Han er dyktig å behandle mennesker og har allerede skaffet seg et solid faglig ståsted. Det er et spennende prosjekt han har takket ja til i Kolbotn og vi gleder oss til å følge han og Niklas i sine nye roller. Vi ønsker dem lykke til! Sier Per-Mathias Høgmo.

Niklas Nyland også til Kolbotn
Samtidig som Aleksander ble presentert som ny hovedtrener for Kolbotn er også Niklas Nyland presentert som ny spillerutvikler i Kolbotn.
Niklas har i 2019 hatt en liten stilling i FFK, men gjort en stor jobb for klubbens Utviklingsavdeling.
FFK takker Niklas for en stor innsats i 2019 og ønsker masse lykke til videre!