Lindström med ny avtale!

Jakob Lindström har vist seg som en svært viktig brikke i FFK-laget, nå har han bundet seg til klubben for nye år.

Etablert i Fredrikstad
Jakob Lindström kom til Fredrikstad fra Örgryte før 2020-sesongen og ble umiddelbart en viktig brikke for FFK både i treningshverdagen og på kamp. Göteborgaren Jakob og samboeren hans Sara har etablert seg i Fredrikstad og nå blir det flere år i plankebyen.

- Jeg er veldig glad for å ha forlenget to nye år med FFK. Jeg trives veldig bra i klubben med spillere, trenere og alle som jobber her. Jeg ser frem i mot å få spille for FFK-supporterne på en fullsatt Stadion når det er mulig igjen. Jeg skal gjøre alt jeg kan for å utvikle meg og bidra for laget, så både tror og håper jeg at vi kommer til å lykkes. Forteller Jakob.

Svært viktig rolle
Lindström har gjort den sentrale midtbanerollen til sin egen i FFK og Sportslig leder Joacim Heier er meget fornøyd med å sikre svensken minimum ut 2023 på Fredrikstad Stadion, etter flere måneder med dialog om ny avtale.

- Jakob får krevende ting til å se enkelt ut, og får sjeldent den anerkjennelsen han fortjener for prestasjonene sine. Taktisk forståelse, evnen til å balansere midtbanen, blikket og pasningskvaliteten gjør han til en svært viktig rollespiller for oss. Han har stor løpskapasitet og forflytningskraft, i tillegg er han er aggressiv og plagsom motspiller. Jakob er en kulturbærer som alltid ønsker å trene hardt og stiller høye krav til seg selv og laget. Sier Heier.

Covid-19 og stengte grenser har lagt en demper på hverdagen til Jakob som ikke har vært hjemme eller sett familien siden jul. Denne uken kunne imidlertid hans fullvaksinerte foreldre endelig komme på besøk.

- Det har vært en vanskelig periode for Jakob uten å kunne reise hjem eller ha besøk fra familien på mange måneder, og det har også utsatt signeringen, men vi har begge vært klare siden januar på at vi ønsket å forlenge, og vi er godt fornøyde med å ha formalisert det. Nå gleder vi oss bare til Jakob er fullt restituert og kan bidra for fullt igjen. Sier Heier.