Lima lånes ut

Kraftspissen Lucas Lima går på nytt utlån til svensk fotball.

Mistet opprykket

Lucas Lima (21) er klar for et nytt utlån, også denne gangen til svensk fotball, men denne gangen til Utsiktens BK. Laget fra Gøteborg så langt på vei ut til å være klare for Allsvenskan i 2024, men da siste serierunde var spilt hadde laget mistet sin store ledelse på toppen av tabellen og endt med 3. plass. I kvalifiseringen ble Brommapojkarna altfor sterke og vant med hele 7-0 sammenlagt over to kamper.

Denne sesongen har klubben rustet opp igjen og gjør et nytt forsøk på å kapre de aller gjeveste plassene øverst på tabellen i Sveriges nest beste divisjon. Med seg på laget får dem FFK sin talentfulle angrepsspiller, Lucas Lima.

«Lucas har et voldsomt spennende utgangspunkt med sin fart og kraft, og trenger kamper for å fortsette utviklingen sin. I Utsiktens har han alle muligheter til å være en viktig brikke i et offensivt lag som scorer mye mål, som også spiller samme formasjon som oss. Ambisjonen er at Lucas spiller på seg mange minutter og mye utvikling gjennom 2024, så gleder vi oss til å få han tilbake i FFK foran 2025-sesongen etter å ha tatt nye steg på stigen,» forteller Joacim Heier.

Lucas er på plass i Gøteborg og i gang med treningene i sin nye klubb.