Lars Petter hedret da Gatelaget nådde finalen

FFKs gatelag gikk helt til finalen i den nasjonale gatelagsturneringen på Lillestrøm nylig. Men størst heder fikk trener Lars Petter Hansen.

FFK var ett av 12 gatelag i den nasjonale turneringen på Lillestrøm 8. og 9. desember.

- Først slo vi Godset, årets seriemesterne, 3-1. Deretter slo vi Viking 4-0, forteller coach Lars Petter Hansen om pangstarten på turneringen.

gatelag-turnering-lsk2016-2.jpg
Mye glede når Gatelaget vinner kamper!

Etter disse kampene dro laget til hotellet, dusjet og gjorde seg klare for bankett. Der spiste alle samlet og hadde en koselig kveld sammen. Lagånd og kameratskap står sentralt på slike samlinger, ikke bare de sportslige resultatene.

Tøffe kamper

- Neste dag var det opp kl 08:30 for å spise frokost. Alle kom seg opp og vi var klare for å spille mot LSK om gruppeseieren. Det ble 0-0, dermed vant vi gruppa og var klare for semifinale mot Enga. Det ble en spennende kamp, hvor vi var det førende laget. Men vi klarte ikke å få ballen i mål. Det ble 0-0, men vi vant 3-1 på straffer, forteller Hansen videre.

Brann ventet i finalen, og også dette skulle bli en tett og jevn kamp.
- Brann klarte å sette en i nota ca ett minutt før slutt. Det ble 0-1 tap. Men vi gjorde en kjempeturnering. Alle jobbet og slet. Jeg er utrolig stolt av laget, sier "Biffen".

Det var utrolig stort å motta æresprisen!

— Lars Petter Hansen, trener FFKs gatelag

Lars Petter fikk ærespris

Men under samlingen var det Lars Petter selv som fikk kanskje den jeveste prisen, Fotballstiftelsens ærespris.

- Det var utrolig stort, sier en stolt Lars Petter Hansen.

I begrunnelsen sier Fotballstiftelsen blant annet:
"Lars Petter har vært med fra den spede start i Fredrikstad for snart 6 år siden. Han har ikke gitt seg, det har nok vært noe frustrasjon der også. Da, som nå stiller han opp for spillerne sine når det trengs. Takk for jobben du gjør!"

gatelag-turnering-lsk2016-1.jpg
Gatelaget jublet etter seier i landsturneringen på Lillestrøm