Kraftig styrking av FFK

FFK gjør et nytt stort løft for å styrke utviklingen av klubben. Espen Engebretsen ansettes som ny daglig leder og Joacim Heier blir sportssjef.

Mange år som daglig leder på øverste nivå
Espen Engebretsen er et kjent navn i fotball-Norge. Engebretsen takket for seg i Sarpsborg 08 tidligere i år etter 12 år i ulike roller, hvorav de siste 6 årene som daglig leder. Han er definitivt heller ikke et ukjent navn fra sin tid som aktiv fotballspiller, totalt ble det 11 sesonger og et cupmesterskap på Engebretsen som FFK-spiller på 80- og 90-tallet. Allerede torsdag 15. september tiltrer han som ny daglig leder i FFK, og etter noen rolige måneder er han veldig klar for å komme i gang i fotballen igjen.

- Det er godt å være tilbake i Fredrikstad Fotballklubb, og jeg håper jeg kan gi noe tilbake til klubben jeg var i hele min karriere. Jeg gleder meg til å møte alle som er en del av FFK-familien. Vi skal bygge dette i sammen. Nå skal OBOS-plassen sikres, så skal vi starte klatringen mot Eliteserien sammen. Forteller Espen Engebretsen.

Vanvittig innsats og dedikasjon
Joacim Heier har siden 2017 både vært daglig leder og sportslig leder i FFK. Nå tar klubben sats og splitter stillingene for å øke klubbens totale kraft og kapasitet. Med Joacim Heier over i en full stilling som sportssjef gjør klubben et nytt stort løft for å bygge videre mot en organisasjon tilpasset ett varig opphold på det øverste nivået.

- Dette skal bli veldig bra. Vi styrker FFK til å nærme oss forutsetningene som kreves på det øverste nivået. Jeg får dedikert hele min tid til sport, og klubben får økt sin totale organisatoriske kapasitet. Det er velkjent at kontinuitet og målrettet arbeid over tid er det som gir resultater, men for å hele tiden ha utvikling må det også noen endringer til. Vi har over lang tid bygd en god plattform, nå har vi veldig spennende tanker for å kraftig forbedre FFK inn mot 2023. Ambisjons-lista legges høyt, det kommer til å koste en vanvittig innsats og dedikasjon for alle som skal være med, men det kommer til å bli verdt det! Sier Heier selv.

Ambisjonene er store
Styreleder Jostein Lunde mener tiden er riktig for å bygge og utvikle klubben videre, dersom FFK skal nå ambisjonene om å spille på øverste nivå.

- Espen har fersk erfaring fra Eliteserien, og vil definitivt gi oss økt kraft, kompetanse og kunnskap om hva som kreves for å komme opp på og etablere seg på det øverste nivået. Han er en erfaren fotballmann som vil bidra sterkt til den videre helhetlige utviklingen av klubben. Joacim har gjort en fantastisk jobb med å dekke to krevende roller over flere år, og vi mener det er utviklende for både han og klubb at han nå kan rette all sin oppmerksomhet på den sportslige utviklingen. Han vil sammen med resten av organisasjonen sørge for nødvendig kontinuitet, samtidig som de ledet av Espen skal jobbe med nødvendige endringer og videreutvikling mot og gjennom 2023-sesongen. Forteller Lunde.