Konte klar for FFK!

FFK er enige med Sarpsborg 08 om en overgang for Boubacar Konte (22), unggutten fra Mali har signert på en avtale ut 2024!

Landslagsspiller for Mali
«Bouba» Konte signerte for FFK fredag. Den offensive spilleren signerte for Sarpsborg 08 som 18-åring tilbake i mars 2019, og har siden vært på utlån til FC Nordsjælland i Danmark, Jerv i OBOS-ligaen og Nacional i Portugal. Nå er det derimot en permanent overgang for Mali sin U23-landslagsspiller, Konte har signert med FFK på en avtale ut 2024.

KJØP SESONGKORT HER!

Kan bekle flere roller
Mange har ventet på gjennombruddet til Bouba i flere år nå. I 2019 spilte han U20 VM med Mali og bidro med to mål i mesterskapet. Første del av 2021 var han en viktig brikke i opprykkslaget til Jerv i OBOS-ligaen, før han ble kalt tilbake til Sarpsborg 08 for høstsesongen. I Eliteserien har det blitt 12 kamper, flere kunne det antagelig blitt hadde det ikke vært for Sarpsborg 08 sine utfordringer med utlendingskvoten, som har ført til vanskelige prioriteringer på hvem som skal registreres for spill. I vinter har Konte spilt i samtlige oppkjøringskamper for 08, mange av dem fra start. I FFK er det forhåpninger til at unggutten skal forløse potensialet sitt og bidro i det offensive spillet.

- Med Konte har vi sikret oss en spiller med et spennende offensivt register og ferdigheter til å skape ubalanse og furore hos motstanderne. Det er mye uforløst ved Konte, og lykkes vi med å få frem potensialet hans, så skal han bli en veldig god bidragsyter for FFK. Forteller Joacim Heier.

Konte får drakt nummer 16 og trener med FFK fredag og er med i FFK sin tropp mot nettopp Sarpsborg 08 lørdag, før han reiser til Mali på søndag for å spille U23-landskamp.

Bred og sterk tropp
Med Bouba Konte inn teller nå A-troppen til FFK hele 26 spillere, i tillegg til ungguttene Imre Bech Hermansen og Tarik Mrakovic som banker på døra fra G19-laget. Blant de 26 er det dessverre også noe skadeutfordringer, bl.a. Innocent Kingsley som er ute for hele sesongen.

- Vi mener nå vi har en bred, sterk og spennende tropp som snart er klar til seriestart. En tropp som fortsatt kommer til å bli tilført mer kvalitet gjennom våren etter hvert som Kjelsrud Johansen, Aukland, Bjartalid og Hendriksson kommer tilbake fra skader. Det jobbes utrolig godt i hverdagen og alle ser frem til å komme i gang med sesongen om noen uker! Avslutter Joacim Heier.

KJØP SESONGKORT HER!