Klæboe med ny avtale

Joakim Klæboe kom inn i FFK sitt trenerteam før 2020-sesongen, nå har han fått avtalen sin forlenget med flere år.

Bidratt til mange oppturer
Joakim Klæboe har vært med på flere oppturer de siste 10 årene. Han var med på Sarpsborg 08 sin ferd fra OBOS-ligaen til medalje i Eliteserien og han har vært med på å etablere KBK som topplag i Eliteserien. Nå har han startet på et nytt kapittel, og det startet på beste vis med opprykk på første forsøk. Harstadværingen ser ingen grunn til å stoppe der og signerte denne uken på en avtale ut 2023.

- Jeg gleder meg veldig til fortsettelsen med FFK og setter stor pris på tillitten. Kjenner igjen mange av suksesskriteriene fra mine tidligere klubber i dagens FFK, og har allerede gjennom min første sesong opplevd utviklingen, progresjonen og kraften til klubben og byen. Sammen er vi definitivt på riktig spor, og de neste stegene skal bli like spennende – «Show Must Go On»! Forteller Joakim Klæboe.

Komplementært og energisk trenerteam
Hovedtrener Bjørn Johansen forlenget før jul også sin avtale til ut 2023, tidligere har keepertrener Samuel Dirscher gjort det samme. I desember ble toppspillerutvikler Magnus Meling sin avtale forlenget ut 2022 og Torvald Berthelsen ble ansatt som fysisk trener. Dermed har FFK opparbeidet et solid trenerteam til å ta FFK videre de neste årene.

- Klæboe er en dyktig trener, både faglig og medmenneskelig. Han har vært en viktig bidragsyter etter at han kom inn og vi er veldig fornøyde med at han er med også utover 2021. Sammen med resten av trenerteamet mener vi at vi står veldig godt rustet for å ta nye steg i årene som kommer. Trenerteamet har en god kjemi og utfyller hverandre faglig på en god måte. De innehar alle en stor arbeidskapasitet og er veldig dedikerte til oppgaven, vi gleder oss til fortsettelsen! Forteller Joacim Heier.