Kjelsrud Johansen til FFK!

Onsdag ettermiddag signerte Henrik Kjelsrud Johansen en avtale ut 2021 med FFK og er på trening allerede torsdag ettermiddag.

God i FFK sist
Henrik er bare 26 år, men har allerede vært med på mye i karrieren. Etter gjennombruddet i barndomsklubben Gjøvik/Lyn som 17-åring i 2010 har han vært innom flere toppklubber i Norge, de seneste er Odd, Vålerenga og aller sist Brann. Under tiden i Odd ble han lånt ut til FFK og Henrik gjorde et solid inntrykk på Fredrikstad-publikummet i løpet av 2015 sesongen.
En knallhard spillestil ble godt tatt imot, men sørget også for noen korte avbrekk gjennom sesongen, allikevel endte han på 11 scoringer i OBOS-ligaen på sine 1440 minutter på banen. Det gir et sterkt snitt med mål hvert 130 minutt, i en ellers tung FFK-sesong.

Stor takk til FFI
Henrik har vært involvert i relativt store overganger både i 2016 og 2018 når han gikk til henholdsvis Vålerenga og Brann for betydelige summer. Overgangen fra Brann til FFK er derimot langt rimeligere og avtalen strekker seg ut sesongen 2021.
I utgangspunktet var det ikke rom i lønnsbudsjettet til FFK for å forsterke troppen i sommer, men takket være generøs hjelp fra Fredrikstad Fotball Invest ble signeringen av Kjelsrud Johansen mulig, også Terje Høili har bidratt til signeringen. FFK ønsker å rette en stor takk til FFI og Terje for hjelpen!

Sportslig leder Per-Mathias Høgmo er svært fornøyd med signeringen som klubben har jobbet med i lang tid, en spiller FFK har ønsket å få inn i flere overgangsvinduer de siste årene.

- I Henrik har vi fått en spiller som komplementerer vår tropp på en god måte. Han tilfører oss blant annet  trøkk i boks, hardt arbeid, sterk garderobekultur og rutine fra øverste nivå. Jeg har tro på at Henrik vil utvikle seg videre i FFK, samtidig som han bidrar til at klubben når sine mål. Forteller Per-Mathias.

Spilleklar til FOLKEKAMPEN
Henrik er med laget allerede fra torsdag når guttene møtes igjen etter sommerpausen. Hans første offisielle kamp for FFK er mot Byåsen den 11. august, bedre kjent som FOLKEKAMPEN!
Kampen er gratis og vi håper så mange som mulig benytter anledningen til å møte opp for å støtte klubben, hver eneste tilskuer er nemlig med på å generere et beløp til klubben gjennom årets JEG ER MED aksjon.

Over 80 bedrifter og privatpersoner har skrevet seg opp på årets JEG ER MED, og vi håper mange flere blir med! Aksjonen skal bidra til å styrke satsingen inn i høstsesongen og alle som er med gir en stor hjelp til klubben.

Du kan være med på så lite som 10 øre pr. tilskuer, opp til 4 kroner. Bli med på spleiselaget: Bli med HER!

Du kan også sende bekreftelse på deltagelse til Lars Petter Brovold ([email protected]) eller Joacim Heier ([email protected]).

GRATIS BILLETTER!
Inngangsbilletten er GRATIS - Din billett skaffer du her:

• FFK Appen
  • WEB
  • FFK sin administrasjon (hverdager mellom 08-16)
  • Aristokraten (se åpningstider på Facebook)

SAMMEN ER VI STERKE!