Karstensen klar for to nye år i FFK-buret

Aleksander Karstensen (20) har vært i FFK siden 2014 og de to siste årene har sisteskansen vært a-lagskeeper. Nå har han signert ny avtale ut 2021!

6 år i FFK
Aleksander gjorde seg bemerket i FFK-drakt allerede julen 2013 når han var med i den tradisjonelle Romjulscupen som innleid Selbak-spiller. Fra 2014 har han sakte, men sikkert gått gradene i FFK sin utviklingsavdeling og før 2018-sesongen ble han løftet opp på a-laget. I 2019 var han en viktig brikke på rekruttlaget som tok steget opp i 3. divisjon, nå ser han frem mot å fortsette utviklingen i FFK i to nye år.

- Gleder meg til to nye år i FFK med samme keeperteam, jeg opplever at vi jobber veldig godt sammen. Vi skal gjøre vårt for at laget totalt sett blir enda bedre i 2020. Forteller Aleksander Karstensen.

Godt keeperteam
Med Karstensen klar for nye sesonger er keeperteamet satt også for 2020-sesongen. Håvar Jenssen har også avtale ut 2021, det samme har keepertrener Samuel Dirscher. Trekløveret har jobbet godt sammen i halvannet år og tar fatt på en ny og utviklende sesong sammen fra januar.

- Vi er meget godt fornøyd med det arbeidet som legges ned på keepersiden ledet av vår dyktige trener Samuel. At Karstensen nå forlenger gjør at vi har kontinuitet. Han er svært god offensivt og utvikler seg stadig med hensyn til rekkevidde mm. Forteller Per-Mathias.

Vi gleder oss over nok en spiller klar for ny sesong, med Karstensen er nå 18 spillere med videre fra årets sesong.