Kaptein Kjell med ny avtale

Henrik Kjelsrud Johansen (27) har skrevet langtidsavtale med FFK!

Slår rot i plankebyen
Henrik Kjelsrud Johansen har vært innom et par klubber så langt i karrieren, men ser nå ut til å slå rot i Fredrikstad. Etter comebacket i 2019 har «Kjell» funnet sin plass i plankebyen og med ny avtale på plass skal frontmannen tjenestegjøre for FFK minimum ut 2024. Kapteinen selv er glad for å ha skrevet under ny avtale.

- Med jobben som gjøres både på og utenfor banen i FFK er dette et prosjekt jeg gleder meg veldig til å kunne være med på i mange år fremover. Etter samtalene om en ny kontrakt kom i gang, har jeg ikke vært i tvil et eneste sekund om at dette kjentes riktig på alle mulige måter og at dette var noe jeg virkelig ville. Jeg har veldig tro på retningen klubben har staket ut og at vi alle drar i samme retning for å få FFK opp og frem.

Med et fotballiv preget av mye flytting, har jeg veldig tro på at langsiktighet nå vil gi meg alle forutsetninger for å virkelig kunne vise hva som bor i meg som fotballspiller. Det trigger meg å kunne få dette til sammen med fantastiske lagkamerater og trenerteam, foran verdens beste supportere.

Nå må Benedicte og jeg på boligjakt, og vi ser frem til mange år i Norges fineste by. Sammen er vi sterke! Forteller Henrik.

Mål hvert 100. minutt
Kjelsrud Johansen står med pene 37 scoringer for FFK på sine totalt 51 kamper. Regnet mot spilletid har spissen satt en ball i nettet hvert 100. minutt med fotball i FFK-trøya. Med sin oppofrende spillestil, store engasjement og høye krav til seg selv og medspillerne har Henrik bekledd kapteinsrollen på glimrende vis i 2020, Joacim Heier er veldig fornøyd med at kapteinen fortsetter i FFK i flere år fremover.

- Henrik er både en viktig spiller og en viktig person i FFK. Han har virkelig lyst til å få til noe i Fredrikstad, og viser det med denne langtidsavtalen hvor han også går noe ned i betingelser. Henrik har et høyt nasjonalt referansenivå og legger lista der i hverdag og på kamp, for både seg selv og laget. I tillegg til egenskapene foran mål så gjør Henrik en stor jobb for laget, enten det er i presspillet, på defensiv dødball, i oppbyggingen av angrepene eller ved å binde opp forsvaret til motstanderen. Han er på vei inn i sine beste fotballår og vi er veldig glade for at han skal ha de i FFK. Sier Joacim Heier.

Bilde: Pedro Lemos - Lemos Media